اتمر: حکومت موجود از یک مانع مصنوعی در راه صلح به یک مانع عمده تبدیل شده است

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

محمدحنیف اتمر نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رییس تیم صلح و اعتدال می گوید حکومت موجود از یک مانع مصنوعی در راه صلح به یک مانع عمده تبدیل شده و این مانع باید برداشته شود.

atmar

آقای اتمر که امروز سه شنبه (24ثور) با شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در یک نشست خبری در کابل صحبت می کرد گفت ادامه کار رهبران حکومت وحدت ملی بر اساس قانون اساسی بعد از اول ماه جوزا، پایان می یابد و رییس جمهور نمی تواند به بهانه های مختلف انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق بیاندازد تا سبب تداوم کارش شود.

اتمر در باره جرگه مشورتی صلح نیز صحبت کرد. او گفت که درتاریخ کشور هیچ جرگه‌ای به اندازه جرگه مشورتی صلح مورد تحریم طیف وسیع از سیاسیون کشور قرار نگرفته بود.  او دلیل تحریم این جرگه عدم اعتماد ملی به حکومت خواند.

رییس تیم صلح واعتدال گفتگو با جامعه بین المللی را مهم دانسته افزود آنها در ساختار یک افغانستان نوین، در احیای صلح و در تامین امنیت و انکشاف و توسعه افغانستان نقش مهمی را ایفا کرده اند.

اتمر هشدار داد که آخرین مسله جهت پایان کار حکومت پس از اول جوزا اقدامات مدنی و اقدامات مردمی می باشد و در صورتی که حکومت پاسخ درخور ندهد، در چاچوب قانون به اقدامات سراسری قانونی دست می زنند.

او اصافه کرد “ما از نشست قطر کاملا آگاهی داریم و نامزدان انتخابات با آگاهی از وضع موجود این تصمیم را گرفته اند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *