محقق: وعده حفظ علفچر برای کوچی ها از سوی رییس جمهور اقدام تحریک آمیز بود

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می گوید که وعده حفظ علفچر برای بیست نسل از کوچی ها از سوی رییس جمهور غنی اقدام تحریک آمیز و به معناى ترغیب آنان به یک جنگ بین القومى با هزاره ها بود.

mohqeq

آقای محقق در یک اعلامیه ضمن محکوم نمودن حمله طالبان به حمایت از کوچی ها بر مناطق حصه دوم بهسود ولایت میدان وردک گفته است بحث منازعه کوچى وده نشین بعنوان یک زخم ناسور سالها است دوام دارد و حکومت هیچ اقدامی برای حل آن نکرده است.

معاون رییس احراییه با انتقاد از رییس جمهور غنی افزوده حکومت هاى قبلى براى جلوگیرى از جنگ، سالانه در فصل بهار یک نیروى حایل در خط فاصل بین بهسود ودشت گوله، منطقه در گیرى مستقر می کرد اما حکومت فعلی آن کار را هم انجام نداده است.

آقای محقق عدم رسیدگی به درخواست یک قطعه نظامى محلى براى حصه دوم بهسود از سوی مردم و پیشنهاد ولایت میدان وردک را بمعناى هماهنگى مشترک حکومت و طالبان براى سرکوب مردم ولسوالی بهسود دانسته است.

این بیانیه آقای محقق زمانی منشتر شده که روز گذشته گزارش ها حاکی از حمله شورشیان طالبان به همکاری کوچی ها به ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک بوده است. این حمله منجر به کشته شدن 7 تن و زخمی شدن شماری دیگر از نیروهای خیزش مردمی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *