جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

جرگه مشورتی صلح از دلایل کاهش بهای افغانی در برابر ارزهای خارجی / هفته گذشته دالر وارد باراز ارز کشور نشده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنگوی اتحادیه صرافان سرای شهزاده گفته که جرگه مشورتی صلح و بی ثباتی سیاسی از جمله عوامل عمده کاهش بهای پول افغانی در مقابل ارزهای خارجی بوده است.

peace-jirga

هاشم روضه ای سخنگوی اتحادیه صرافان امروز یک شنبه (15ثور) در صحبت با آریانانیور گفته که بسته بودن سرای شاهزاده و سایر مارکیت های پولی برای یک هفته در کابل و کاهش نرخ ارزهای کشورهای همسایه در مقابل دالر و همچنان عرضه و تقاضا از عوامل عمده دیگر کاهش نرخ ارز در برابر سایر ارزهاست.

او تاکید کرده که ارزش پولی افغانستان بر اساس عرضه و تقاضا کنترول می شود و هر هفته حدود90 میلیون دالر به بازار عرضه می شود. به گفته آقای روضه ای در جریان هفته گذشته در تعطیلات جرگه مشورتی صلح دالر ازسوی بانک مرکزی به بازار عرضه نشده است.

سخنگوی اتحادیه صرافان سرای شهزاده اضافه کرده که 90 درصد بازار افغانستان وارداتی بوده و 10 درصد آن صاداراتی می باشد. در همین حال آقای روضه ای گفته که در 17 ولایت افغانستان نیز معاملات مالی با ارز خارجی انجام می شود. او این موضوعات را نیز به عنوان یکی از دلایل کاهش بهای ارز افغانی نامبرده است.

در همین حال آقای روضه ای گفته است که “در تمام افغانستان حدود 220 ملیارد افغانی در گردش است. اگر در 17 ولایت دیگر به جای ارزهای کشورهای همسایه پول افغانی در گردش شود، در آن صورت ما می توانیم ثبات پول افغانی را بدست بیاوریم

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان