چهره‌های منتخب مجلس نمایندگان افغانستان(35)؛ مسیر زندگی 4 نماینده از ولایات لوگر، بغلان، قندز و پکتیا

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲ , , ,

هما احمدی، لوگر

خانم هما احمدی فرزند سید احمد از قریه سید حیبیب الله در مرکز ولایت لوگر در سال 1354 دنیا آمده است.

خانم احمدی از لیسه عایشه دورانی فارغ شده است. در دو رشته متفاوت حقوق در سال 1394و ساینس در سال 1397 مدرک دارد. او از سال 1371 به این سو در موسسات خارجی و داخلی کار کرده است.

او همچنان در سال 1388 کاندیدای شورای ولایتی نیز بوده است که دو دور وکیل شورای ولایتی لوگر، عضویت در جرگه عنعنوی، قانون اساسی، و 2 جرگه صلح به عنوان منشی را در کارنامه خود دارد. او همچنان مسئولیت امور زنان در شورای سراسری مردم لوگر را نیز داشته است.

خانم احمدی با 41 سال سن از قوم سادات افغانستان است. او این بار کاندیدای مستقل از ولایت لوگر بوده که به پارلمان راه پیدا کرده‌اند.

homa ahmadi

نصیب مقبل، پکتیا

نصیب مقبل فرزند ثمرگل در سال 1367 در ولسوالی سمکلی ولایت پکتیا متولد شده است. او مکتب ابتدائی و متوسطه، را در لیسه سمکنی و لیسه را در لیسه گرامی این ولایت در سال 1392 به پایان رسانیده است.

آقای مقبل در سال 1395 از دارلمعلمین این ولایت فارغ شده است. او قبل از این که کاندیدای مجلس نمایندگان شود، مشغول تجارت بوده و در کشور‌های پاکستان و قزاقستان فعالیت‌های تجاری داشته است.

آقای مقبل که از قوم پشتون افغانستان است، یکی از چهره‌های جدیدی است که به صورت مستقل از ولایت پکتیا به پارلمان راه یافته است.

شکریه عیسی‌خیل، بغلان

خانم شکریه عیسی‌خیل فرزند عیسی خیل است که در سال 1346 در شهر پلخمری بغلان به دنیا آمده است.

او مکتب را در ولسوالی پلخمری به پایان رسانیده و مدرک لیسانس خود را در سال 1384 از دانشگاه بغلان از رشته تعلیم و تربیه کسب کرده است.

خانم شکریه عیسی خیل سابقه 20 سال تدریس در مدارس دولتی را در کارنامه خود دارد.

او همچنان عضو لویه جرگه اضطراری، کارمند دفتر کمیسیون قانون اساسی در ولایت بغلان، مربی کمیسیون انتخابات، عضو جرگه صلح، عضو جرگه افغانستان و پاکستان نیز بوده است .

خانم عیسی خیل در دوره پانزدهم و شانزدهم مجلس نمایندگان حضور داشته است.

او در کمیسیون امور داخلی مجلس عضویت  داشته است.

shukria esia khil

حاجی عمرخان، قندز

حاجی عمر خان فرزند حاجی محمد اناخان در سال 1333 در مرکز ولایت قندز متولد شد است.

او در سال 1350 از لیسه شیرخان ولایت قندز فارغ شده و پس از سپری نمودن امتحان کانکور وارد دارالمعلمین عالی این ولایت شده است.

آقای عمرخان با سپری کردن امتحان اختصاصی به دانشکده انجنیری دانشگاه پولی تخنیک راه پیدا می‌کند اما پس یک سال به دلیل کودتای هفتم ثور ترک تحصیل کرده و به صفوف مجاهدین پیوسته است.

او در دور پانزده‌هم و شانزدهم نیز از مردم ولایت قندز نمایندگی کرده و در دوره گذشته در کمیسیون امور بین‌المللی حضور داشته است.

عمرخان نیز از میان قوم پشتون برخاسته و به صورت مستقل از این ولایت در دوره هفدهم نیز وارد مجلس نمایندگان شده است.

omar;

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *