جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پایان جرگه مشورتی صلح/ غنی: قطعنامه جرگه صلح نقشه راه مصالحه دولت افغانستان است

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی رییس جمهور می گوید معنای طرح صلح، قطع و پایان حضور جهان در افغانستان نخواهد بود، بلکه گذار از حضور نظامی به حضور انکشافی و توسعه ای می باشد.

آقای غنی که روز گذشته در مراسم اختتامیه جرگه مشورتی صلح صحبت می کرد گفت که قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح را به عنوان یک نقشه‌ی راه و‌ برنامه عمل دولت افغانستان می پندارد.

ghani 1

او به اعضای جرگه اطمینان داد که برنامه‌ی صلح عقب‌نشینی و فروپاشی  نیست و گفت که حکومت او حاضر است تا زمینه حضور طالبان به عنوان یک شریک و در بازسازی و توسعه افغانستان را فراهم آورد.

رییس جمهور تاکید کرد که صلح به معنای پایان نظام جمهوری اسلامی افغانستان نخواهد بود، بلکه به گفته او  مصالحه سرمایه‌گذاری بر وجوه مشترک و زندگی صلح‌آمیز زیر چتر یک نظام افغانستان‌شمول می باشد.

آقای غنی با خطاب به کشورهای همسایه افغانستان اضافه کرد که”پیام من به تمام کشورهای منطقه و به‌خصوص همسایه پر جمعیت ما پاکستان این‌است که هدیه‌ی پس از صلح چنان بزرگ خواهد بود که رشد اقتصادی شما بالا خواهد رفت. ما صمیمی‌ترین مناسبات را با همه‌ی جهان داریم و می‌خواهیم این صمیمیت در رابطه‌ی ما با پاکستان نیز ایجاد گردد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان