جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

اردوغان: صلح و ثبات در افغانستان برای ترکیه از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه می گوید صلح و ثبات در افغانستان برای ترکیه از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است.

آقای اردوغان در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت افغانستان گفته است که ترکیه در کنار مردم و حکومت افغانستان قراردارد. او از ادامه همکاری های کشورش با افغانستان اطمینان داده است.

ce turky

رییس جمهور ترکیه افزوده که کشورش از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح در افغانستان حمایت می‌کند و خواهان برقراری صلح دایمی، عادلانه و قابل اجرا در این کشور می باشد.

او از همکاری‌ حکومت افغانستان در انتقال مسوولیت‌های مکتب‌های افغان-ترک به بنیاد معارف ترکیه نیز قدردانی کرده و تصریح نموده که ترکیه آماده هست طبق نیازهای افغانستان سرمایه‌گذاری، صادرات و وارادات خویش را تنظیم نماید.

رییس اجراییه ضمن قدردانی از تلاش‌های ترکیه برای قراری صلح در افغانستان، بیان داشته که طالبان مانع اصلی صلح در کشور است چون آنها به مذاکرات بین‌الافغانی و رودررو با حکومت و مردم افغانستان آماده نیستند.

آقای عبدالله از همکاری حکومت افغانستان در انتقال مکاتب افغان-ترک به بنیاد معارف ترکیه اطمینان داده و گفته که وزارت معارف افغانستان و دیگر نهادهای ذیربط برای نهایی ساختن این روند کار می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان