جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

از افطاری سبز تا توزیع نهال؛ مجموعه ای که در پی همگرایی و همدلی شهروندان افغان اند

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

اوایل حمل سال جاری توجه بسیاری‌ها به جمله “لباس کهنه بدهید، نهال بگیرید” جلب شده بود؛ ابتکاری که برای بسیاری‌ها تازگی داشت.

چون هفته اول ماه حمل بود و اکثر مردم در پی خرید نهال بودند و بسیاری ها هم لباس‌های کهنه را دور می‌انداختند، با شنیدن این برنامه، لباس‌های کهنه خود را داده و نهال گرفتند. گروهی که این کمپین را راه‌اندازی کرد خیلی زود توانست واکنش مثبت اجتماعی دریافت کند.

کمپین یک روزه با هدف کمک به محیط زیست و یاری رساندن به افراد نیازمند که از سوی کارا والنتیر برای دو ساعت برگزار شد، با توزیع 70 نهال 400 لباس جمع‌آوری کرد و آن را به یکی از کمپ مهاجرین تحویل داد.

قرار بود تا دوره دوم این کمپین یک ماه بعد از شروع دوره اول راه‌اندازی شود. اما این بار این تیم با راه‌اندازی ابتکار و ایده‌یی جدیدتری فعالیت خود را دوباره آغاز می کند.

کارا والنتیر برای دو ساعت برگزار شد، با توزیع 70 نهال 400 لباس جمع‌آوری کرد و آن را به یکی از کمپ مهاجرین تحویل داد
کارا والنتیر برای دو ساعت برگزار شد، با توزیع 70 نهال 400 لباس جمع‌آوری کرد و آن را به یکی از کمپ مهاجرین تحویل داد

سازمان کارا والنتیر

اسماعیل قاسمی،  مسئول سازمان کارا والنتیر در مورد کار جدیدی که هفته آینده آن را شروع می‌کند گفت: “دوره قبل با راه‌اندازی کمپین توزیع نهال توانستیم به مردم نیازمند کمکی کرده باشیم تا در روزهای جدید سال لباس تازه‌یی بپوشند. هر چند جدید و نو نبود، اما برای آنان تاز‌گی داشت و باعث ایجاد لبخند می‌شد. از سوی دیگر مردم هم تشویق شدند تا در مقابل کاری به این سادگی اما خیلی مهم سهیم باشند.”

سازمان کارا والنتیر نزدیک به 2 ماه است که به صورت رسمی کار خود را شروع کرده و در همکاری این تیم نهاد‌های دیگری چون (MMCC) یا سرکس، گل‌سنگ و چالش شهری نیز حضور دارد.

این نهادها هر کدام در قسمت خاصی فعالیت دارند که بعضی در بخش پوشش خبری، کارهای رسانه‌یی و تعدادی نیز در قسمت تهیه غذا کار می‌کنند.

اما آقای قاسمی کسی که در راس سازمان کارا والنتیر کار می‌کند خود شرکت تحقیقاتی به نام تست تیوب دارد که در زمینه توسعه محصول غذایی مشغول است.

اسماعیل قاسمی متولد افغانستان است اما از هفت سالگی به ایران مهاجر شده و در این کشور تحصیل کرده است. او پس از اتمام مکتب، مدرک کارشناسی خود را از رشته کیمیا در دانشگاه شیراز  به دست آورده و ماستری خود را از دانشگاه علم و صنعت شهر تهران دریافت کرده است.

با این که مدتی در مکاتب شهر کابل تدریس کرده، اما این بار در بخش تخصصی خود شروع به کار کرده و در کنار فعالیت‌های شرکتش به کارهای خیریه اجتماعی وبهزیستی نیز پرداخته است؛ امری که او فکر می‌کند زمینه زندگی در جامعه را آسان‌تر و زیباتر می‌کند.

آقای قاسمی با همکاری و راه‌اندازی چنین برنامه‌ها بار دیگر یادآور می‌شود که “هدف من و همه افراد تیم ایجاد فضای بهتر برای زندگی است، فضایی که همه مردم در کنار و نزدیک هم با کمترین چالش و مشکلات اجتماعی زندگی کنند.”

"هدف من و همه افراد تیم ایجاد فضای بهتر برای زندگی است، فضایی که همه مردم در کنار و نزدیک هم با کمترین چالش و مشکلات اجتماعی زندگی کنند."
“هدف من و همه افراد تیم ایجاد فضای بهتر برای زندگی است، فضایی که همه مردم در کنار و نزدیک هم با کمترین چالش و مشکلات اجتماعی زندگی کنند.”

افطاری سبز

آقای قاسمی افزود که هدف مهم این تیم، این است که همگرایی اجتماعی را بوجود آورد. تیم کارا والنتیر اکنون با برپا کردن خیمه‌ها جهت جمع‌آوری غذا از مردم و در اختیار قرار دادن آن در ساعات افطاری برای عابرین و شهروندان شهر می‌خواهد از جهتی دیگر به مردم حس همگرایی و همدلی را ایجاد کند.

افطاری سبز ایده آقای قاسمی برای رمضان است. تیم کارا والنتیر در این هفته برای افطاری سبز آمادگی می‌گیرد. این تیم در دعوت‌نامه‌یی که برای حامیان این کمپین آماده‌ کرده‌اند نوشته‌اند که” شما با غذا، پول، وقت و مکان خود می‌‌توانید به اجرای این برنامه کمک کنید.”

مسئول سازمان کارا والنتیر در گفتگو با خبرنامه گفت: ” افطاری سبز قبلا در خیلی از کشورهایی که در آن مسلمانان هستند و روزه می‌گیرند، عملی شده است و ما نیز می‌خواهیم این کار را در افغانستان انجام دهیم، برای شروع کمپین افطاری سبز ابتدا ما در طول روز خیمه‌ها را برپا می‌کنیم تا بتوانیم مردم را از نزدیک با این کار رو به رو کنیم. سپس بعد از آگاهی مردم در روز سوم یا چهارم ماه رمضان، یک وعده افطاری را در خدمت مردمی که در وقت افطار هنوز بیرون از خانه‌های شان هستند، قرار می‌دهیم.”

تیم کارا والنتیر در تلاش است تا بتواند مردم را از هر طریقی کنار هم قرار دهند و به گفته آنان “این دقیقا کاری است که می‌تواند آن‌ها را به هدف‌شان نزدیک کند. موقع افطار زمان خوبی است که مردم از هر گوشه و کناری حتی برای دقایقی کنار هم قرار می‌گیرند.”

photo_2019-05-01_13-48-54

برپایی خیمه در نقاط مختلف شهر

اکنون این گروه برای شروع در نظر گرفته‌‎اند که از قسمت پل‌سرخ شهر کابل در حوزه سوم، و شهرنو در حوزه‌های دهم و چهارم آغاز به کمپین کنند.

برای آغاز این کمپین 51 هزار افغانی در نظر گرفته شده که وسایل آن نیز از سوی گروه سرکس یا  (MMCC) و مرکز گل‌سنگ فراهم می‌شود.

تیم کمپین افطاری سبز تاکید کرد که اگر نتوانند حمایت مردمی را داشته باشند، تنها مدت 2 شب میزبان شهروندان برای افطار خواهند بود. اما این گروه امیدوار است که همانند کمپین توزیع نهال و جمع‌آوری لباس کهنه بتوانند در این کمپین نیز موفق شوند و باعث خوشحالی مردم گردد. زیرا در این دوره آنان باز هم مقداری غذا و لباس‌ دارند که می‌خواهند در جریان ماه رمضان به خانواده‌های نیازمند توزیع کنند.

آنان برای موفقیت این ابتکار نیازمند حمایت های مردمی اند. مسول کارا والینتر می گوید که عده‌یی می توانند با فراهم آوری غذا، تعدادی در انتقال آن و برخی با میزبانی و افرادی نیز با گذاشتن زمان شان در موفقیت این ابتکار خیریه سهم بگیرند.

کارا والنتیر نه تنها این دو برنامه را راه‌اندازی کرده‌ بلکه این بار در آینده و زمان نزدیکی برنامه‌ی متفاوت دیگری به نام چالش شهری نیز روی دست دارد که در آن “مردم مشکلات مردم” را حل خواهند کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان