جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

چهره های منتخب مجلس نمایندگان افغانستان (30)؛ مسیر زندگی 6 نماینده از ولایات دایکندی، میدان وردک، هرات، سمنگان، غور و پروان

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

شیرین محسنی

خانم شیرین محسنی فرزند غریب حسین از ولایت دایکندی است که در دوره شانزدهم ولسی جرگه نیز حضور داشته است.

او در سال 1359 در ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی به دنیا آمده است.

او از لیسه بنت هداى دايکندی در سال 1380 فارغ شده و مدرک ليسانس‌اش را در رشته فقه و حقوق، از یکی از دانشگاه‌های خصوصی در کابل بدست آورده است.

خانم محسنی که از قوم هزاره افغانستان است و به عنوان نماینده درلویه جرگۀ اضطراری، نماینده درلویه جرگۀ قانون اساسی، وکیل منتخب مردم دایکندی در دورۀ پانزدهم و شانزدهم ولسی جرگۀ نیز کار کرده است.

او چهارسال نیز به عنوان معلم در سال‌های قبل از سال 1381 تدریس کرده است. این بار نیز با گرفتن رای ولایت دایکندی از طرف حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان کاندیدا بوده که به پارلمان و دوره هفدهم راه پیدا کرده است.

shirin mohsini

عبدالرحمان وردک

عبدالرحمان وردک در سال 1360 در ولایت میدان وردک در ولسوالی جیغتو به دنیا آمده است.

او مکتب را در یکی از لیسه‌های پیشاور پاکستان به نام صدیق اکبر در دوران مهاجرت خود به پایان رسانیده است. او اکنون در جریان تحصیل در رشته تجارت می‌باشد. او قبل از این که به عنوان وکیل مردم ولایت میدان وردک انتخاب شود در بخش ترانسپورت و لوجستک تجارت کرده است.

آقای وردک که یکی از چهره جدید از اقوام پشتون افغانستان است در دوره هفدهم مجلس نمایندگان به صورت مستقل از این ولایت کاندیدا بوده بوده و از ولایت میدان وردک به مجلس نمایندگان راه پیدا کرده است.

abdulrahman samangani

فاطمه کوهستانی

فاطمه کوهستانی، فرزند محمد قربان کوهستانی از ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور است که برای دوره هفدهم به صورت مستقل از این ولایت کاندیدا شده بود.

او که از قوم هزاره می‌باشد در رشته حقوق تحصیل کرده و دارای فوق لیسانس است. خانم کوهستانی سابقه کار در نهادهای خارجی از جمله نهادهای سازمان ملل در افغانستان را دارد. او از چهره های جدیدی است که وارد مجلس نمایندگان می‌شود. قبل از او پدرش حاجی قربان کوهستانی در دوره پانزدهم و شانزدهم وکیل مردم ولایت غور بوده است.

fatima kohistani

حیات‌الله سمنگانی

حیات الله سمنگانی که به صورت مستقل از ولایت سمنگان کاندیدا شده است، یکی از چهره‌های جدیدی است که توانسته از این ولایت رای اعتماد دریافت کند.

او در سال 1384 شامل اکادمی پولیس ملی افغانستان شده و پس از چهار سال مدرک لیسانس خود را از این رشته در سال 1388 دریافت کرده است.

از سال 1389 تا جوزا سال 1397 در فرماندهی امنیه ولایت سمنگان خدمت کرده است.

hayatullah-samangani

رحیمه جامی

خانم جامی که از قوم عرب افغانستان است، در سال 1352 در ولسوالی انجیل ولایت هرات به دنیا آمده است.

او که در دوره‌های پانزدهم و شانزدهم مجلس نمایندگان از مردم ولایت هرات در پارلمان نمایندگی کرده است برای دوره هفدهم نیز  کاندیدای مستقل در این ولایت و به پارلمان راه پیدا کرده است.

او مکتب را در مکتب مهری هرات به پایان رسانیده و پس از آن رشته ریاضی و فیزیک را در دارالمعلمین هرات به اتمام رسانیده و در نهایت سند کارشناسی خود را از رشته حقوق دانشگاه کابل در سال 1394 بدست آورده است.

او سابقه کار به عنوان معلم و مدیر لیسه مهری هرات، عضو لویه جرگه اضطراری، و نمایندگی در دوره‌های 15 و 16 پارلمان را در کارنامه کاری خود دارد.

خانم جامی در دو دوره گذشته در کمیسیون روابط بین‌الملل به عنوان منشی و عضو کار کرده است.

rahimeh-jami

میررحمن رحمانی

میررحمن رحمانی فرزند حاجی قلندرخان، درسال 1341 در ولسوالی بگرام ولایت پروان به دنیا آمده است.

او در سال 1358 از ليسه بگرام فارغ شده است و تحصيلات عالی خود را در روسيه ادامه داد. آقای رحمانی در سال 1361 از یکی از دانشگاه های نظامی روسیه، مدرک خود را بدست آورده است.

او بحيث رئیس شورای اجتماعی مردم بگرام، خدمت درصفوف ارتش کشور تا رتبه جنرالی، رئیس اتاق تجارت وصنایع ولایت پروان را در کارنامه خود دارد.

در کنار عضويت در ولسى جرگه مصروف تجارت وفعالیت های اقتصادی نیز می‌باشد.

او در دوره شانزدهم نیز در کمیسیون اقتصاد ملی کار کرده که بار دیگر با گرفتن رای اعتماد از مردم ولایت پروان وارد پارلمان شده است.

mer rahman rahmani

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان