جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالرب رسول سیاف رییس جرگه مشورتی صلح شد/ غنی: اجازه نمی دهیم صلح غیرافغانی شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی رییس جمهور می گوید که جرگه مشورتی برای تعیین حدود و چارچوب صلح و چگونگی دست یابی آن ایجاد شده است. او گفت که می خواهد پروسه صلح افغانی باشد و تاکید کرد که اجازه “نمی دهیم که پروسه صلح غیر افغانی شود.”

photo_2019-04-29_12-18-04

آقای غنی که امروز دوشنبه (9ثور) در محفل افتتاح لویه جرگه مشورتی صلح سخن می گفت تصریح کرد که اعضای این جرگه خطوط مذاکرات صلح با طالبان را به بررسی می گیرند و تاکید کرد که “کوچکترین دستاورد لویه جرگه این خواهد بود که سه هزار افغان از چهار گوشه مملکت با هم آشنا می شوند و این برای تحکیم پایه های دولت و ملت بسیار مهم است.”

آقای غنی خاطرنشان ساخت که در جرگه مشورتی صلح نمایندگان تمام مردم”اهل هنود، شهدا، مهاجرین، نهادهای علمی، هنرمندان، ورزش، نهادها مدنی، فعالین زن و دیگر نهادها” از سراسر کشور شرکت ورزیده اند.

رئیس جمهور اضافه کرد که لویه جرگه تسهیل کننده صدای مردم افغانستان است و گفت که از نظر زمانی لویه جرگه همین حالا باید تدویر می یافت. او گفت که هر نوع تصمیم بدون مشوره با مردم خام است.

رییس جمهور با بیان این که صلح از طالبان و حکومت افغانستان نیست تاکید کرد که مردم افغانستان مالکیت صلح را دارند. او گفت که صلح برنده ندارد و افزود تنها مردم افغانستان قهرمان این روند می باشند. آقای غنی در عین حال گفت که “ما به دوستی اعتقاد داریم. اگر کسی به دشمنی با ما بپردازد تسلیم نخواهیم شد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان