جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

صلح موضوع اصلی مراسم تجلیل از هشت ثور/ تاکید رهبران سیاسی بر مصالحه در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در مراسم گرامی داشت از 27 مین سالروز پیروزی مجاهدین “8ثور” رهبران حکومت و احزاب سیاسی بر تداوم تلاش های صلح تاکید کردند.

photo_2019-04-28_14-23-34

در این مراسم که امروز به مناسبت پیروزی مجاهدین در ارگ برگزار شده بود رییس جمهور غنی گفت که نیاز است تا در باره قیمت جنگ به مشوره سراسری پرداخته شود. او با اشاره به برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح گفت که صلح با طالبان به صورت آنی بدست نمی آید و تاکید کرد که حکومت وحدت ملی زمینه ساز صلح بوده است.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی نیز به دوران جنگ افغانستان پرداخته و گفت که مردم این کشور هزینه های زیادی پرداخته اند. او ضمن تاکید بر مصالحه تصریح کرد که “حالا باید از هیچ تلاشی برای رسیدن به صلح دریغ نشود.”

آقای عبدالله افزود که شهروندان افغان در روند صلح و انتخابات توانایی های شان را به کار خواهند بست. او گفت که مردم افغانستان از صلح باعزت که در آن حقوق تمام شهروندان تامین شود، حمایت خواهند کرد.

رئیس اجراییه اضافه کرد که “در جستجوی صلح که گم‌شده مردم افغانستان است، هستیم” و تصریح کرد که مجاهدین نیز برای صلح می جنگیدند.

آقای عبدالله از همکاری های بین المللی در طول ۱۸ سال قدردانی کرده گفت که “هیچ همسایه خود را به جنگ تشویق نمی‌کنیم. این موضوع را در تاریخ و در صلح تاجیکستان ثابت کرده‌ایم. از همسایه ها نیز چنین توقعی داریم.”

عبدالرب رسول سیاف یکی از رهبران جهادی نیز در این مراسم از همه طرف های درگیر در افغانستان خواست تا در راستای صلح با طالبان، باهم متفق و متحد شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان