جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

یافته های یک پژوهش تازه؛ نگرانی اکثریت افغان ها از مشارکت طالبان با تفکر زن ستیزانه در نظام سیاسی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پژوهشی زیر عنوان “زنان، صلح و امنیت” که از سوی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نشر نشان می دهد که اکثریت مردم افغانستان و فعالان مدنی از مشارکت طالبان با

طرز فکر زن‌ستیزانه و افراطی در نظام سیاسی آینده نگران هستند.

sima

این گزارش در  ۳۳ ولایت افغانستان تهیه شده و تنها در ولایت نورستان انجام نشده است. تدوین‌کنندگان گزارش با بیشتر از پنچ‌هزار نفر در سراسر افغانستان گفتگو کرده که اغلب آنان زنان بوده‌اند.

در این گزارش آمده که نباید آزادی زنان محدود شود و زنان افغان مخالف بازگشت طالبان با افکار متحجرانه و بنیادگرایانه اند. این گزارش تاکید کرده که زنان مخالف برگشت حکومت طالبان اند و آن ها را مانع توسعه دانسته و گفته اند که طالبان مردم را به‌زور شلاق به خاموشی کشانده بودند.

داکتر سیما سمر رییس کمیسیون حقوق بشر با نشر این گزارش امروز شنبه (7ثور)گفته که هنوز بخش بزرگی از مردم افغانستان، خصوصاً زنان در مذاکرات صلح به‌صورت جدی شرکت ندارند.

خانم سمر افزوده در صورتی‌که با انجام صلح، عدالت تامین نشود و طرف‌های درگیر دست به انتقام‌گیری شخصی بزنند، خشونت ها در افغانستان ادامه خواهد یافت.

به گفته او زنان افغانستان خواستار صلح پایدار که عدالت و حاکمیت قانون را با حفظ دستاوردهای ۱۸ ساله افغانستان تامین نماید، هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان