جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

چهره‌های منتخب مجلس نمایندگان افغانستان(28)؛ مسیر زندگی 3 نماینده از ولایت های سرپل، قندهار و بلخ

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عزیزه جلیس از ولایت سرپل

عزیزه جلیس فرزند سیف الله در سال 1343 در مرکز ولایت سرپل بدنیا آمده است.

بانو جلیس از لیسه خدیجه جوزجانی در ولایت جوزجان در سال 1362 فارغ شده است.

سطح تحصیلات خانم جلیس ماستری است. او فوق لیسانس خود را در اداره عامه در سال 1396 از دانشگاه یومف سویس و لیسانس خود را در ادبیات ازبکی از دانشگاه کابل در سال 1366 گرفته است.

خانم جلیس قبلا آموزگار در یکی از لیسه های ولایت سرپل بوده و بعدا به حیث مدیر عمومی کودکستان ها مقرر می شود و از سال 1381 تا شروع دوره شانزدهم ولسی جرگه رئیس امور زنان ولایت سرپل بوده است.

خانم جلیس از قوم ازبک با آرای مردم ولایت سرپل برای بار دوم وارد پارلمان شده و در دوره قبلی معاون و منشی کمیسیون امور زنان بوده است.

عزیزه جلیس عضویت احزاب سیاسی را ندارد.

Aziza jalis

ملالی اسحاق زی از ولایت قندهار

ملالی اسحاق زی در سال 1348 در ولایت قندهار بدنیا آمده است.

بانو اسحاق زی دوره متوسطه خود را در لیسه نسوان گذرگاه و دوره عالی را در لیسه رابعه بلخی در سال 1370 تمام کرده است. او بعد دارالمعلمین روشان را خوانده است. او لیسانس رشته حقوق در سال 1394 از دانشگاه طلوع آفتاب می باشد.

از تجربه های کاری بانو اسحاق زی، آموزگاری در لیسه محمود طرزی، سرمعلم در لیسه محمود طرزی، رییس مرکز انکشافی زنان قندهار، عضو در جرگه اضطراری و مدیریت لیسه زرغونه می باشد.

بانو اسحاق زی از قوم پشتون با آرای مردم ولایت قندهار برای بار دوم وارد پارلمان شده است. او در دوره پانزدهم عضو کمیسیون تفتیش مرکزی بوده است.

ملالی اسحاق زی عضویت احزاب سیاسی را ندارد.

malala

غلام عباس ابراهیم زاده از ولایت بلخ

غلام عباس ابراهیم زاده در سال 1350 در ولایت بلخ بدنیا آمده است.

آقای ابراهیم زاده دوره ابتدایی و متوسطه را در ولسوالی شولگره و دوره عالی را در لیسه تجربوی ولایت بلخ در سال 1367 تمام کرده و لیسانس خود را در بخش حقوق و علوم سیاسی در سال 1396 از دانشگاه رهنورد گرفته است.

آقای ابراهیم زاده رییس شرکت های ابراهیم زاده گروپ می باشد.

آقای ابرهیم زاده از قوم هزاره با آرای مردم ولایت بلخ برای بار دوم وارد پارلمان شده است. او در دوره قبلی عضو کمیسیون اقتصاد ملی بوده است.

غلام عباس ابراهیم زاده معاون حزب وحدت اسلامی افغانستان می باشد.

ibrahim zada

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان