جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

افغانستان برای اولین بار دو قطعنامه را در سازمان ملل تصویب کرده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه می گوید افغانستان برای اولین‌بار در تاریخ عضویتش در ملل متحد دو قطع‌نامه را زیر نام مقابله با تهدید ناشی از مواد انفجاری تعبیه‌شده و روز بین‌المللی یادآوری و قدردانی از قربانیان تروریزم طرح نموده و بعد از رهبری مذاکرات به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسانیده است.

2

صلاح الدین ربانی امروز پنجشنبه (5ثور) در نشست خبری در کابل گفت که سال گذشته برای وزارت امور خارجه و در کل سیاست خارجی افغانستان، سال پُردستاوردی بوده است. او از گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های استراتژیک، تقویت جایگاه افغانستان در عرصه بین‌الملل، تقویت دیپلماسی چندجانبۀ اقتصادی و گسترش همکاری‌های منطقه ای افغانستان‌ به عنوان دستاوردهای وزارتش نام برد.

ربانی افزود که محور افزایش تحرک منطقه‌ای در حمایت از پروژه‌های بزرگ منطقه‌یی، تقویت تلاش‌های منطقه‌یی و بین‌المللی در حمایت از پروسۀ صلح در چارچوب پروسۀ کابل و نشست‌های منطقه‌یی، سهیم ساختن هرچه بیشتر کشورهای اسلامی در این عرصه، پررنگ‌تر شدن حضور افغانستان در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و تجدید تعهدات متقابل برای مشارکت دوام‌دار بین افغانستان و جامعه جهانی نیز از دستاورد های دیگر یک سال گذشته وزارت خارجه است.

سرپرست وزارت خارجه تاکید کرد به‌منظور تحکیم روابط و همکاری‌های دوجانبه با کشورهای مختلف و اجرای رویکرد درازمدت، این وزارت نشست‌های مشورت‌های سیاسی را با کشورهای قرغیزستان، بریتانا، چک، سویس و ایالات متحده امریکا برگزار نموده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان