جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

محورمردم افغانستان: تفسیر دادگاه عالی برای تداوم کار حکومت پس از اول جوزا خلاف قانون اساسی است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دسته انتخاباتی امنیت و عدالت به رهبری رحمت الله نبیل و جریان محور مردم افغانستان می گوید تفسیر دادگاه عالی از مادۀ ۶۱ قانون اساسی براي تداوم کار حكومت وحدت ملي پس از اول جوزای امسال در مغایرت با قانون اساسی قرار دارد.

در اعلامیه مشترک محور مردم افغانستان و دسته انتخاباتی رحمت الله نبیل که روز گذشته منتشر شده آمده است که براساس مادۀ ۶۱ قانون اساسی کشور، وظیفۀ رییس‌جمهور در اول جوزا سال پنجم پس از انتخابات، پایان می یابد.

_98439193_nabil

در این اعلامیه گفته شده که ادامۀ کار رییس‌جمهور با تکیه بر مفاد تفسیر مغایر قانون اساسی که در سال ۱۳۸۸ صورت گرفته بود، نمی‌تواند به ادامۀ یک حالت غیر قانونی، مشروعیت حقوقی تفویض کند.

در اعلامیه تاکید شده است که “تیم امینت و عدالت و جریان محور مردم افغانستان با همکاری سیاسیون، بزرگان اقوام و مردم، وظیفه و مسوولیت خود می‌داند تا با استفاده از تمام مجراهای قانونی و اعتراض‌های مدنی، برای پایان دادن به این امر غیرقانونی پس از اول جوزای ۱۳۹۸ اقدام نماید.”

دسته انتخاباتی امنیت و عدالت و محور مردم افغانستان با بیان اینکه صلاحیت‌های رییس‌جمهور محدود شوند، تاکید کرده که رییس‌جمهور از صدور هر نوع فرمان تقنینی و یا احکام اساسی خود داری کند، و همچنان از تغییر، تبدیل و یا تقرر مقام‌ها و بست‌های بلند و تصمیم‌گیرنده در حکومت، نیز اجتناب نماید.

پیش از این دادگاه عالی کشور گفته بود که با توجه به وضعیت سیاسی و امنیتی، تصمیم کمیسیون انتخابات مبنی بر تعویق انتخابات ریاست جمهوری، جلوگیری از خلاء قدرت، سکتگی در وظایف دولتی و پیش‌برد کارهای ریاست‌جمهوری، تا ماه میزان، کار رییس‌جمهور غنی با معاونانش می تواند ادامه یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان