جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

کار روزمزد یک افسر بازنشسته؛ نظام الدین غوری مرد مورد توجه شبکه های اجتماعی افغانستان کیست؟

خواندن 5 دقیقه
1
(1)

این روزها یکی از آیکون های شبکه های اجتماعی افغانستان افسر بازنشسته پولیس است. نظام الدین غوری که آخرین مقامش قبل از بازنشستگی کار به عنوان آمر امنیت فرماندهی پولیس تخار بوده، اکنون برای ادامه زندگی خود و مدیریت خانواده اش به کارهای ساختمانی روی آورده است.

عکس ها و ویدئوهای از آقای غوری نشر شده که او در حال کار در یکی از ساختمان های نوساز می باشد. برخی استاتوس های فیس بوک نیز حکایت از آن دارد که آقای غوری شایسته بازنشستگی زودهنگام نبوده است. در یکی از این استاتوس ها نوشته شده که: “آقای غوری زمانی که آمر امنیت پولیس تخار بود، تغییراتی در سیستم مدیریتی پولیس این ولایت آورد که با واکنش های درونی روبرو شد تا زیر تبلیغات منفی گرایانه قرار بگیرد و وزارت داخله هم تصمیم گرفت او را به تقاعد سوق دهد.”

آقای غوری می گوید که 35 سال در ساختار امنیتی افغانستان خدمت کرده است. او در ماه دلو سال گذشته بازشسته شد و پس از آن از آغاز حمل سال جاری خورشیدی شروع به کار روزمزد ساختمانی نمود. او می گوید که اکنون عاید روزانه اش از این کار حدود 500 افغانی است.

زندگی و آموزش ها

نظام الدین غوری در سال 1344 در ولسوالی ساغر ولایت غور به دنیا آمد. او در خانواده‌یی که شرایط اقتصادی سختی داشته متولد شده اما همواره در پی آموزش بوده است. او مکتب را در لیسه سلطان علاوالدین غوری در ولایت غور به پایان رسانیده است.

آقای غوری دارای تحصیلات در دو رشته متفاوت است. او یکی از مدارک لیسانس خود را در رشته تعلیم و تربیت بدست آورده و در عین حال آکادمی پولیس را نیز در سال 1362 به پایان رسانده است. آقای غوری اما پس از یک وقفه طولانی، در سال 1391 توانسته در مقطع فوق لیسانس نیز درس بخواند. او از رشته مدیریت در کابل فارغ التحصیل شده است.

او که اکنون 54 سال سن دارد، از 26 سال قبل در منطقه مکروریان های کابل زندگی می کند. آقای غوری شش فرزند دارد که همگی دانشجو هستند.

نظام الدین غوری در سال 1344 در ولسوالی ساغر ولایت غور به دنیا آمد
نظام الدین غوری در سال 1344 در ولسوالی ساغر ولایت غور به دنیا آمد

سابقه خدمت

نظام الدین غوری، پیش از آن که بازنشسته شود در مقام های مخلتف میانی پولیس افغانستان کار کرده است. او از سال 1362 به نیروهای امنیتی افغانستان پیوسته و در دوره حاکمیت دولت اسلامی مجاهدین، در ریاست تعمیرات وزارت داخله خدمت نموده است.

با روی کار آمدن حکومت طالبان آقای غوری به نام “وابسته به رژیم گذشته” از سوی گروه طالبان از کار برکنار شده و کارش در وزارت داخله پایان می یابد.

پس از سقوط طالبان و با روی کار آمدن حکومت موقت آقای غوری بار دیگر در حوزه پولیس و امنیت شروع به کار کرد.

نظام الدین غوری در 18 پست متفاوت برگزیده شده و هر از چندگاهی حوزه کارش تغییر می نمود. او دلیل این امر را در آن می داند که همواره تلاش می نمود تا شفافیت، عدالت و وظیفه اصلی پولیس را رعایت کند.

آقای غوری کار به عنوان قومندان کندک کمربند شهر کابل، 6 ماه کار به عنوان سرپرست قومندان امنیه تخار، آمر امنیت پولیس تخار که آخرین ماموریت کاری او بوده، کار در حوزه‌های مختلف شهر کابل، آمر کشف ماموریت ناحیه کارته چهار کابل، مسئول و مدیر دفتر مطبوعاتی وزارت داخله در زمان وزارت ضرار احمد مقبل، و آمریت حقوق بشر حوزه 2 کابل را در کارنامه اش دارد.

نظام الدین غوری در 18 پست متفاوت برگزیده شده و هر از چندگاهی حوزه کارش تغییر می نمود
نظام الدین غوری در 18 پست متفاوت برگزیده شده و هر از چندگاهی حوزه کارش تغییر می نمود

زندگی در بازنشستگی

آقای غوری اما از زندگی بازنشستگی خود نیز خرسند است. او می گوید که همواره در راستای حفظ نام و نشان پولیس که برایش مقدس می باشد، تلاش نموده است. آقای غوری تاکید دارد که در هر زمان و از هر طریق ممکن می خواهد در مقابل فساد ایستادگی کند.

او با آن که می گوید بسیاری ها که در رده های بالاتر سنی قرار دارند، تا کنون در وزارت داخله کار می کنند، اما ناراحت نیست. آقای نظام الدین غوری می افزاید: “با این که خدمت زیادی به دستگاه امنیتی کشور و همچنان به مردم کشورم انجام دادم، ولی به دلیل این که هیچ وقت با مخالفین و فاسدین هم دست نبوده‌ام مورد قبول مسئولین واقع نشدم و از کار برکنار شدم. با این که تعدادی هستند که از سن من بالاتر بیشتر هنوز هم کار می‌کنند، اما مرا به تقاعد سوق داده و مجبور شدم از کاری که علاقه بسیاری داشتم دست بکشم. با این وجود ناراحت نیستم و سعی می‌کنم به سهم خود خدمت به مردمم را ادامه دهم.”

با وجود کار شاقه اش که مدت طولانی را در بر می گیرد، اما آقای غوری از درآمدش راضی است. او می گوید که در زمان خدمت اش در وزارت داخله نیز مزد روزانه او 125 افغانی بوده که مانند همه سربازها دریافت کرده و اکنون نیز با همین مقدار پول زندگی را به پیش می برد.

با همه این ها، آقای غوری به دلیل این که در سن تقاعد برابر بوده، بازنشسته شده است. او اکنون علاوه بر کار روزانه اش مطابق به رتبه و میزان خدمت خود، معاش بازنشستگی نیز به صورت سالیانه دریافت می کند.

با وجود کار شاقه اش که مدت طولانی را در بر می گیرد، اما آقای غوری از درآمدش راضی است
با وجود کار شاقه اش که مدت طولانی را در بر می گیرد، اما آقای غوری از درآمدش راضی است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان