چهره های منتخب مجلس نمایندگان افغانستان (23)؛ مسیر زندگی 3 نماینده از ولایات سمنگان و بدخشان

توسطذکی امینی

فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲ , ,

مخدوم ابدال الله محمدی

مخدوم ابدال الله محمدی متولد سال در 1357 در ولسوالی دو آب ولایت سمنگان است. او مکتب ابتدائی را در یکی از مدرسه های دینی در سال  1386 به پایان رساند.

آقای محمدی بعد از شهادت پدرش، مدتی از درس و تحصیل بازماند اما در سال 1388 و بعد از سپری کردن آزمون کانکور وارد دانشکده شرعیات شد که در سال 1392 موفق شد به درجه لیسانس از این دانشکده فارغ شود.

آقای محمدی پیش از اینکه در انتخابات پارلمانی از حوزه سمنگان نامزد شود فعالیت های مردمی داشت. او مدتی در بخش تشریفات ریاست جمهوری در زمانی حکومت حامد کرزی کار کرده است. در آن زمان بود که به درخواست مردم سمنگان خود را به نمایندگی از این ولایت نامزد انتخاباب پارلمانی کرد.

آقای محمدی برای دومین بار است که نمایندگی مردم سمنگان را در ولسی جرگه به عهده دارد. او این بار با بلندترین آرا از ولایت سمنگان وارد پارلمان افغانستان شده است. او در دور قبلی پارلمان به عنوان منشی کمیسیون سمع شکایات خدمت می کرد.

آقای محمدی می‌گوید که پدرش عضویت حزب حرکت انقلاب اسلامی افغانستان به رهبری مولوی محمد نبی محمدی را داشته اما او عضویت هیچ حزب سیاسی را ندارد.

makhdomullah

صادقه ادیب

صادقه ادیب فرزند غلام ربانی ادیب درسال 1369 خورشیدی در قریه گندم قول مرکزی ولسوالی کشم ولایت بدخشان متولد شد. تعلیمات ابتدای را نزد پدرش آموخت. او مکتب را در سال 1388خورشیدی از لیسه نسوان نوآباد گندم قول به پایان رسانید و تحصیلات عالی خود را در دانشکده شرعیات دانشگاه سلام تکمیل کرد.

خانم ادیب بعد از فراغت از دانشگاه به مدت سه سال در دارلمعلمین تدریس کرده است. او به سه زبان، اوزبکی فارسی و عربی تسلط دارد. خانم ادیب برای بار اول وارد پارلمان افغانستان شده است. خانم ادیب، از قوم ازبک بوده و عضو حزب جنبش اسلامی افغانستان است.

Sediqa adib

فضل عظیم مجددی

فضل عظیم مجددی فرزند غلام حجت الله مجددی در سال 1337 در دهکده ای قلعه گنبد ولسوالی جرم، ولایت بدخشان متول شده است.

آقای مجددی ‎تحصیلات ابتدائی و متوسطه در ولسوالی جرم به پایان رساند. او فارغ دارالمعلمین سید جمال الدین است و در عین حال از دانشکده زمین شناسی دانشگاه کابل درسال ١٣۵٩فارغ لیسانس می باشد.

آقای مجددی پس از فراغت از دانشگاه در وظایف حکومتی خدمت کرده و در سال 1372 بحیث ریس محافظت رجال برجسته دولت اسلامی افغانستان گماشته شد.

او در دوران مقاومت درشمال در بخشهای سیاسی جبهه مقاومت ایفای وظیفه کرده و بعد از سرنگونی طالبان دوباره بحیث ریس محفاظت از رجال برجسته دولتی کار کرده است. او برای بار سوم با آرای مردم بدخشان وارد مجلس شده است.

Fazl azim mojadadi

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *