جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت تحصیلات عالی: 700 تن از استادان دانشگاه برای فراگیری مقطع‌های ماستری و دکتورا به خارج اعزام شده‌اند

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

مقام‌های وزارت تحصیلات عالی افغانستان ضمن تاکید بر ایجاد 43 برنامه ماستری، 3 برنامه دکتورا در دانشگاه‌های دولتی و هم‌چنان ایجاد 33 برنامه ماستری در دانشگاه‌های خصوصی، 700 تن از استادان و کارمندان را برای فراگیری تحصیل در مقطع ماستری و دکتورا به خارج از کشور فرستاده‌اند.

نجیب‌الله خواجه‌عمری، وزیر این وزارت امروز چهار شنبه (28حمل) در کنفرانس خبری در کابل در مورد اصلاحات نظام آموزشی در دانشگاه‌ها گفت که «از مجموع ۱۶۵ رشته تحصیلی در برنامه ملی بازنگری و انکشاف نصاب تحصیلی، ۲۰ رشته بازنگری گردیده و ۷۰ تن از اساتید آموزش مسلکی نصاب‌سازی را در مالیزیا فرا گرفته‌اند.»

به گفته‌ی مقام‌های وزارت تحصیلات عالی افغانستان این وزارت روند ارزیابی ۴۵ موسسه تحصیلات عالی خصوصی طبی در مرکز و ولایات را به اتمام رسانده است.

khaja omari

افزودکه با تعدیل قانون تحصیلات عالی، مشکل 2 هزار و400 تن از استادان دارای رتبه پوهیالی مرفوع گردیده، و اولین سیستم آموزشی آنلاین  نیزآغاز به فعالیت کرده است.

خواجه عمری تاکید کرد وزارت تحصیلات عالی سیستم امتحان بورسیه‌ها را آنلاین ساخته و بهترین‌های کانکور سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ را به بورسیه چین فرستاده اند.

وزیر تحصیلات عالی افغانستان هم‌چنان اضافه کرد که 1 هزار 551 تن در مقاطع مختلف تحصیلی به 41 کشور جهان اعزام شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان