تیم انتخاباتی امنیت و عدالت به ریاست رحمت الله نبیل جرگه مشورتی صلح را تحریم کرد

توسطروایت زنده

فروردین ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

تیم انتخاباتی امنیت و عدالت به ریاست رحمت الله نبیل گفته که رهبری برگزارکننده جرگه مشورتی صلح وابسته به یک تیم انتخاباتی بوده و فاقد مشروعیت و مقبولیت ملی می باشد.

_98439193_nabil

تیم انتخاباتی امنیت و عدالت و محور مردم افغانستان با نشر یک اعلامیه مشترک امروز دوشنبه (26حمل) گفته برگزاری جرگه مشورتی سؤاستفاده از نهاد‌های با اعتبار ملی، به بهانه نظرخواهی توسط تیم حاکم می باشد و این تیم آن را اقدامی ناصواب، غیر موثر و فاقد مشروعیت حقوقی و سیاسی دانسته. در  این اعلامیه در عین حال تاکید شده که به این این جهت این تیم در جرگه مشورتی صلح شرکت نمی کند.

در این اعلامیه مشترک آمده است که ترکیب تیم رهبری برگزارکننده جرگه مشورتی صلح وابسته به یک تیم انتخاباتی بوده و فاقد مشروعیت و مقبولیت ملی می باشد. تیم انتخاباتی امنیت و عدالت در عین حال آجندای جرگه را مبهم و ناروشن ‌دانسته و گفته که چنین آجندایی گره گشای چالش های روند صلح در کشور نمی باشد.

این در حالی است که پیش از این تیم صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر و تیم انتخاباتی دیگری به رهبری داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی کنونی نیز شرکت در جرگه مشورتی صلح را تحریم کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *