جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مطالبه دبیرخانه جرگه مشورتی صلح؛ جریان های دخیل در گفتگوهای طالبان به خواسته های شهروندان افغان توجه کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دبیرخانه لویه جرگه مشورتی صلح می گوید نیاز است تا تمام جریان ها و طرف های دخیل در گفتگو ها و مذاکرات صلح با طالبان به خواسته ها و مطالبات شهروندان و قربانیان جنگ اهمیت داده و توجه جدی داشته باشند.

دبیرخانه جرگه مشورتی صلح امروز پنج شنبه (22حمل) با نشر یک اعلامیه گفته است این جرگه در شرایطی برگزار می‎ شود، که شهروندان افغانستان از تداوم جنگ خسته و برای دستیابی به صلح پایدار و عادلانه خواهان اجماع ملی برای رسیدن به صلح پایدار می باشد.

taliban iran

در اعلامیه این دبیر خانه آمده است که لویه جرگه مشورتی صلح محلی برای جمع‏آوری نظریات و دیدگاه های علما، متنفذین و بزرگان قوم، نهاد های جامعه مدنی، جامعه رسانه‎ای، احزاب سیاسی، نماینده های مهاجرین، معلولین و سایر اقشار و اصناف آسیب پذیر جامعه، نماینده های انتخابی مردم از تمام ولایت ها، شهرها و ولسوالی های کشور اعم زنان و جوانان می باشد.

در اعلامیه این دبیر خانه تاکید شده که مردم افغانستان خواهان آغاز گفتگو های بین الافعانی، ختم جنگ و رفتن به سوی آینده صلح آمیز و بدور از خشونت هستند و هیچ نوع تهدید و مشکل آفرینی سر‏راه روند صلح خواهی برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

به گفته دبیرخانه جرگه مشورتی صلح مردم افغانستان حق دارند تا برای حفظ و حراست از قانون اساسی، یکپارچگی، وحدت ملی، ثبات و حفظ دستآورد های بیشتر از یک و نیم دهه، دادخواهی داشته باشند.

دبیرخانه جرگه مشورتی صلح از طالبان خواسته تا با راه اندازی تبلیغات رسانه ای علیه این پروسه ملی و مردمی قرار نگیرند و گفته که بجای مخالفت با این روند ملی تلاش کنند تا بخشِ از راه حل برای تأمین امنیت، صلح پایدار و قطع جنگ در کشور باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان