جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

چهره های منتخب مجلس نمایندگان افغانستان (18)؛ مسیر زندگی 3 نماینده از ولایات ارزگان، نیمروز و هرات

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

بی بی گلالی محمدی از ولایت ارزگان

بی بی گلالی محمدی فرزند محمد نعیم در سال 1373 در منطقه مهرآّباد ولایت ارزگان بدنیا آمده و در ولایت قندهار زندگی می کند.

بانو محمدی مکتب را در سال 1390 در لیسه صوفی نسوان به اتمام رسانیده و ابتدا رشته قابلگی را در دانشگاه دولتی قندهار در سال 1392 به پایان رسانیده و سپس رشته حقوق را در دانشگاه ملالی در سال 1397 فراگرفته است.

بانو محمدی 25 سال سن دارد و از قوم پشتون با آرای مردم ولایت ارزگان برای بار اول وارد پارلمان شده است.

بانو محمدی بیشتر فعالیت هایش در بخش قابلگی بوده و معاینه خانه شخصی داشته است. علاوه بر آن، در دیگر شفاخانه ها به حیث قابله ایفای وظیفه می نموده است. او همچنان برای مدت شش سال برای هوانوردی ملکی میدان هوایی قندهار نیز خدمت کرده است.

بی بی گلالی محمدی فعلا عضویت احزاب سیاسی را ندارد.

gullali

فریده حمیدی از ولایت نیمروز

فریده حمیدی فرزند عبدالرزاق در سال 1348 در ولسوالی زرنج ولایت نیمروز بدنیا آمده است.

بانو حمیدی مکتب را در لیسه ثوریا در ولایت کابل به پایان رسانده و در سال 1361 فارغ شده است. او لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی و اقتصاد در سال 1364 از دانشگاه کابل گرفته است.

بانو حمیدی قبل از وارد شدن در عرصه سیاست در لیسه حیرتان نمیروز و لیسه نسوان زرنج آموزگار بوده و بعدا برای مدت هشت سال رییس امور زنان ولایت نمیروز بوده است. علاوه بر وظایف دیگر، او معاون اتحادیه بلوچ های سرتاسر افغانستان می باشد و در لویه جرگه قانون اساسی نیز شرکت کرده است.

بانو حمیدی 50 سال سن دارد و از قوم بلوچ با آرای مردم ولایت نیمروز برای دومین بار است که وارد پارلمان شده است. او در دوره شانزدهم منشی کمیسیون روابط بین الملل بوده است.

فریده حمیدی عضویت احزاب سیاسی را ندارد.

Farida hamidi

ناهید احمدی فرید از ولایت هرات

ناهید احمدی فرید فرزند محمد ابراهیم در سال 1363 در ولایت هرات بدنیا آمده  است.

خانواده بانو فرید بعد از تولدش به ایران مهاجر شدند و او تعلیمات ابتدایی خود را در ایران سپری کرده است. او پس از بازگشت به دلیل روی کار آمدن حکومت طالبان نتوانست مکتب را در ولایت هرات ادامه بدهد.

پس از شکست طالبان او مکتب را به پایان رساند و نیمه وقت نیز در یکی از موسسات خصوصی کار می کرد.

ناهید فرید لیسانس خود را از رشته حقوق از دانشگاه هرات در سال 1387 و فوق لیسانس خود را از رشته روابط بین الملل از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا در سال 2009 گرفت.

خانم فرید 35 سال سن دارد و برای بار دوم از ولایت هرات وارد پارلمان شده است. او در دوره قبلی وکالت خود عضو کمیسیون روابط بین الملل بوده است.

Nahid farid

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان