تادامیچی یاماموتو: صلح پایدار بدون حضور زنان بدست نخواهد آمد

توسطروایت زنده

فروردین ۱۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان در جلسه استماعیه برای “تحقیق ملی زنان، صلح و امنیت” در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند تاکید کرده است که ” سازمان ملل متحد باور دارد که صلح پایدار در افغانستان بدون حضور مردم و به ویژه زنان در گفت‌وگوهای صلح، بدست نخواهد آمد.”

وی در ادامه گفته است که ملل متحد به صورت جدی بر این باور است که زنان افغانستان باید در روند صلح حضوری موثر داشته باشند و به دیدگاه‌ها و خواسته‌های شان توجه گردد.

afg peace un

داکتر سیما سمر، رئیس حقوق بشر افغانستان نیز در این جلسه گفته است که تحقیق ملی “زنان، صلح‌ و امنیت” برای این است که خواسته‌های مردم افغانستان و به ویژه زنان را در رابطه با صلح‌ و امنیت انعکاس دهیم.

خانم سمر درادامه تصریح کرده است که “باید به این نکته توجه شود که اشتراک مردم و به ویژه زنان در پروسه صلح حتمی و اساسی است. مردم افغانستان باید به صورت واضح در جریان گفت‌وگوهای صلح قرار داشته باشند.”

رییس حقوق بشر افغانستان همچنان افزوده است که بی توجهی به قربانیان جنگ و نبودن مکانیزم مشخص برای التیام بخشیدن به درد و رنج آنان، افغانستان را به صلح پایدار نمی‌رساند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *