جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

چهره‌های منتخب مجلس نمایندگان افغانستان(10)؛ مسیر زندگی ۴ نماینده از ولایات غور، هرات، بلخ و پکتیکا

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

رقیه نایل از ولایت غور

رقیه نایل فرزند عوض علی در سال 1357 در ولایت غور بدنیا آمده است.

سطح تحصیلات بانو نایل ماستری است که لیسانس و ماستری خود را از رشته روابط بین الملل گرفته است.

بانو نایل قبل از این که وارد پارلمان شود در بخش های صحی کار کرده است و از دیگر تجربه های او معلمی و فعالیت در یک انجمن به حیث فعال حقوق زن می باشد.

بانو نایل برای بار سوم به پارلمان راه یافته و در دوره 15 شورای ملی، عضو کمیسیون مواصلات و مخابرات و در دور شانزدهم عضو کمیسیون مالی، بودجه، محاسبات عمومی و امور بانک ها بوده و بیشتر در بخش معارف و صحت کار کرده است.

بانو نایل از قوم هزاره برخاسته احزاب سیاسی نمی باشد.

رقیه نایل در مورد مشکلات مردم غور به خبرنامه گفت: “در بسیاری از ولسوالی های ولایت غور مردم با تهدیدات امنیتی مواجه هستند و همچنان از دیگر مشکلات مردم غور نبود سرک و برق می باشد.”

roqia nail

قاضی نذیر احمد حنفی از ولایت هرات

قاضی نذیر احمد حنفی فرزند خطیب تاج الدین در سال 1340 در ولایت هرات بدنیا آمده است.

آقای حنفی مکتب را در لیسه وزیر فتح خان خوانده و تحصیلات عالی او معادل با دکتورا در رشته فقه و قانون می باشد.

آقای حنفی در دوران جهاد یکی از اعضای شورای عالی تصمیم گیری ولایت هرات بوده و دیگر فعالیت های آقای حنفی، فرمانده خط اول جبهه جهادی با روس ها، ولسوال ولسوالی گذره ولایت هرات، رییس دفتر مجله امت در شهر مشهد ایران، عضو شورای اهل و عقد، عضو در لویه جرگه قانون اساسی و نماینده مردم در دوره پانزدهم و شانزدهم ولسی جرگه می باشد.

قاضی نذیر احمد حنفی از قوم تاجیک است و از اعضای هیئت رهبری در حزب جمعیت اسلامی می باشد.

آقای حنفی مشکلات مردم هرات را سیلاب های اخیر و نبود شفاخانه های معیاری می داند.

nazir ahmad

برشنا ربیع از ولایت بلخ

خانم برشنا ربیع فرزند میرغلام ربیع از ولایت بلخ با یک بار سابقه وکالت در دوره شانزدهم، دوباره توانسته‌ در دوره هفدهم به صورت مستقل کاندیدا کرده و با گرفتن رای بلند وارد پارلمان افغانستان شود.

او که از قوم سادات تاجک است و در سال 1342 در مزار شریف به دنیا آمده است.

خانم ربیع از مکتب سلطان راضیه مزار شریف در سال 1365 فارغ شده است. او سند لیسانس خود را در سال 1370 از رشته ساینس از دانشگاه بلخ به دست آورده  و سپس ماستری را در رشته حقوق بین‌الملل در ولایت کابل به پایان رسانیده است.

او قبل از دوره وکالت خود به مدت بیشتر از 20 سال در بخش معارف کار کرده است. از سال‌ 1367 به عنوان معلم و بعد به عنوان مدیر مکتب روشانه بلخی و لیسه فاطمه تا سال 1389 خدمت کرده است.

او در بخش ارتقای ظریفت تحصیلی زنان و دختران فعالیت‌های گسترده‌یی داشته است.

خانم ربیع 2 مکتب ساخته است. او توانسته در دوره کاری خود 35 سند تعلیمی و تحصیلی، تقدیرنامه، تشکر نامه، تحسین نامه و سرتیفکیت را از مراجع مختلف کسب نماید.

او در سیمینارها و برنامه‌های مهم کشوری مانند کنفرانس پروسه صلح نیز حضور داشته است.

خانم ربیع در دوره شانزدهم مجلس نمایندگان افغانستان عضو کمیسیون معارف تحصیلات عالی امور دینی، فرهنگی حج و اوقاف بوده است.

brishna rabi

نادرخان کتوازی از ولایت پکتیکا

نادر خان کتوازی فرزند حاجی امان الله خان در سال 1336 در ولایت پکتیکا بدنیا آمده است.

تحصیلات آقای کتوازی فوق بکلوریا است.

در تجربه کاری آقای کتوازی معلمی، تجارت، عضو در کمیته مرکزی جرگه، عضو در لویه جرگه اظطراری، عضو لویه جرگه قانون اساسی، رییس امور سرحدات و قبایل ولایت پکتیکا و نماینده مردم پکتیکا در دوره پانزدهم و شانزدهم می باشد.

برای بار سوم است که آقای کتوازی به پارلمان راه یافته و در دوره قبلی عضویت کمیسیون روابط امور بین الملل مجلس نمایندگان را داشته است.

آقای کتوازی از قوم پشتون برخاسته و عضویت احزاب سیاسی را ندارد.

nadir katawazi

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان