موگرینی در دیدار با عبدالله عبدالله: صلح به معنای عقب‌گرد افغانستان نخواهد بود

توسطروایت زنده

فروردین ۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با رییس اجرایی حکومت افغانستان گفته است که اتحادیه اروپا به صورت کامل از تلاش‌های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند.

خانم موگرینی با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت افغانستان صبح امروز سه شنبه(۶ حمل) در کابل دیدار کرده و تاکید کرده است که راهی برای عقب‌گرد در افغانستان وجود ندارد و صلح به معنای پیش‌رفت و پاس‌داری از حقوق بشر و دستاوردهای سال‌های اخیر است.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این دیدار تاکید کرده است که « ما در کنار مردم افغانستان بودیم و بدون کدام اجندای پنهانی از روند دموکراتیک‌، حقوق بشر، حقوق زنان، آزادی بیان، حاکمیت قانون و رفاه و توسعه در افغانستان حمایت می‌نماییم.»

UN CE

ریاست اجرایی حکومت افغانستان یک اعلامیه‌ای گفته است که در این نشست دو طرف هم‌چنان در باره مذاکرات صلح در دوحه و تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته و روابط منطقه‌ای و همکاری‌های مشترک منطقه‌ای گفت‌وگو کرده اند .

 خانم موگرینی دست یافتن به صلح دایمی را منوط به مذاکرات بین‌الأفغانی دانسته است و تاکید نمود که تلاش‌های بین‌المللی نیز در این راستا شکل گرفته است.

در اعلامیه ریاست اجرایی حکومت افغانستان به نقل از خانم موگرینی آمده است که اتحادیه اروپا از ادامه روند دموکراتیک و برگزاری انتخابات حمایت خود را ابراز داشته و بیان نموده است که تلاش‌ها و آمادگی‌ها برای برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار ادامه یابد و رونددموکراتیک نباید به هیچ دلیلی به گروگان گرفته شود.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی افغانستان نیز دراین دیدارد دست یافتن به صلح را منوط به مذاکرات بین‌الأفغانی و همکاری جدی پاکستان دانسته و طالبان را در این مرحله مانع اصلی آغاز مذاکرات عنوان کرده است.

فدریکا موگرینی صبح امروز سه شنبه بعد از دیدار با مقام‌های حکومت پاکستان در اسلام‌اباد، وارد کابل شده است. هدف سفر خانم موگرینی تاکید بر ادامه حمایت‌های اتحادیه اروپا با افغانستان عنوان شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *