دیدگاه های تازه؛ تاکید عمر داودزی بر دولت محوری مذاکرات / ترجیح داودزی: دور بعدی گفتگوهای قطر پس از جرگه صلح برگزار شود

توسطروایت زنده

فروردین ۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

عمرداوودزی رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح می گوید این شورا روی دولت محور بودن مذاکرات صلح افغانستان اصرار دارد.

آقای داوودزی امروز (4حمل) در یک نشست خبری در کابل علاوه بر موضوعات دیگر تاکید کرد که جرگه مشورتی صلح به تاریخ 9 ثور برگزار خواهد شد. او تصریح کرد که این تاریخ قابل تغییر نخواهد بود و تا 20 حمل فهرست همه‌ی اعضای شرکت کننده در جرگه مشورتی صلح از مرکز و ولایات افغانستان تکمیل خواهد شد.

آقای داودزی علاوه کرد که در جرگه مشورتی روی این که شیوه رسیدن به صلح با طالبان چگونه باشد و چارچوب و حدود مذاکرات نیز تعیین شود، گفتگو می شود.

dawoodzai

به گفته رییس دبیرخانه شورای عالی صلح، جرگه مشورتی چهار روز ادامه خواهد داشت که اعضای اشتراک کننده در 50 گروه کاری روی 25 سوال مشخص کار خواهند کرد.

او تاکید کرد که در برخی از ولسوالی‌های که زیر حاکمیت طالبان است در صورتی که کسی از این گروه به صورت مرئی یا نامرئی در جرگه مشورتی صلح اشتراک کنند، مورد استقبال بوده و نظرات شان شنیده خواهد شد.

آقای داوودزی در عین حال تصریح کرد که ترجیح او به عنوان برگزار کننده جرگه مشورتی صلح این است که دور بعدی گفت‌وگوهای صلح در قطر، بعد از برگزاری این جرگه دایر شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح در باره سفر منطقه ای خود نیز سخن گفت و تاکید کرد که در جریان این سفر کشورهای منطقه نیز گفته اند که نباید در روند صلح امر خارج از چارچوب قانون اساسی انجام شود.

داوودزی تصریح کرد که تفاوت‌ دیدگاه میان کشورهای منطقه در مورد صلح افغانستان وجود دارد. او گفت که بخشی از این تفاوت ها این است که با طالبان با چه شیوه‌ای مذاکره صورت گیرد و چه شروطی داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *