وزیر صحت عامه: 95 درصد‌‌‌‌‌ مردم از خدمات صحی در افغانستان استفاده می‌کنند

توسطروایت زنده

اسفند ۲۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان می گوید، ارزیابی اخیر که توسط نهاد پارتی سوم و دانشگاه KIT صورت گرفته است، نشان می‌دهد که سه اعشاریه هفت درصد مردم این کشور به بیرون از کشور برای تداوی می‌روند و ۹۵ درصد مردم در داخل افغانستان از خدمات صحی استفاده می‌کنند.

photo_2019-03-19_17-00-07

وزیر صحت عامه این سخن را امروز سه شنبه(28حوت) در مراسم امضای تفاهم‌نامه ایجاد سهولت‌های صحی با آقای هارمیت سینگ، رییس شرکت Avocure بیان کرد. بر اساس این تفاهم‌نامه، این شرکت سهولت های صحی را برای بیمارانی که از افغانستان برای تداوی به بیرون از کشور می‌روند، فراهم می‌کند.

وی امضای این تفاهم‌نامه را فراهم کردن زمینه بهتر خدمات صحی برای بیمارانی‌که برای تداوی به هند سفر می‌کنند، عنوان کرده، افزود: «یک تعداد افرادی که برای تداوی به کشور هند می‌روند، به دلیل عدم آگاهی از مراکز صحی و هزینه تداوی، مورد فریب کمیشن‌کاران و کلاه برداران قرار می‌گیرند و مصارف هنگفتی از آنان اخذ می‌گردد. این نهاد آنان را در راستای آگاهی دهی از پرداخت هزینه، تداوی مطابق به نوع بیماری، مشوره دهی و معرفی مراکز صحی که خدمات با کیفیت را ارایه می‌کنند، کمک می‌کند».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *