جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

امریکا در مورد افغانستان نشست سری برگزار کرده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بر بنیاد گزارش ها، رییس‌جمهور امریکا و مقام‌های ارشد امنیتی این کشور در مورد افغانستان یک نشست سری برگزار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، این جلسه روز جمعه (۲۴ حوت) در اتاقی به‌نام «تانک» در مقر وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون برگزار شده است.

گفتنی است که در این نشست سری دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری، مایک پنس،‌ معاون ریاست‌جمهوری، مایک پومپئو، وزیر خارجه، جنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش، جینا هسپل، رییس اداره‌ی مرکزی استخبارات امریکا  و جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا شرکت داشته‌اند.

fs

یک مقام ضمن خودداری از افشای نامش به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که این جلسه‌ی سری به دنبال اظهارات حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در مورد زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان، برگزار شده است.

این در حالی است که پنج‌شنبه(۲۳ حوت) حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در صحبت با رسانه ها در امریکا گفته بود که زلمی خلیل‌زاد به خاطر هدف شخصی‌اش می‌خواهد در افغانستان حکومت موقت ایجاد کرده و خود در رأس آن قرار گیرد.

او با انتقاد از شیوه مذاکرات بین امریکا و نمایندگان طالبان در قطر گفته بود: «فکر می‌کنیم شاید در مذاکرات اهداف شخصی وجود داشته باشد».

این گفته های آقای محب باعث شد تا وزارت خارجه امریکا حمله بر خلیل‌زاد را حمله بر وزارت خارجه امریکا خوانده و هشدار دهد این اظهارات روابط دو طرفه بین امریکا و افغانستان و همچنان روند صلح را با چالش مواجه می‌کند.

در این میان داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت افغانستان در واکنش به گفته های حمدالله محب گفته که ایالات متحده یک همکار راهبردی حکومت افغانستان است و مقام‌های این حکومت باید در ابراز نظرهای شان در برابر این کشور، دقت بیشتری داشته باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان