جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

ولسوالی بالامرغاب بادغیس در تمرکز شورشیان؛ یک هفته جنگ و 25 کشته و زخمی نیروهای امنیتی افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقامات امنیتی با تایید ادامه درگیری ها در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس از کشته شدن 13 تن از نیروهای امنیتی و زخمی شدن 12 تن دیگر شان در طول یک هفته اخیر خبر داده اند.

جمشید شهابی سخنگوی فرماندهی پولیس بادغیس امروز (25حوت) در گفتگو با خبرنامه گفت که از یک هفته به این سو میان نیروهای امنیتی و طالبان درگیری ها در این ولسوالی جریان دارد.

او در ادامه تاکید کرد که در این مدت حدود 13 نیروهای امنیتی کشته و 12 تن دیگرشان زخمی شده اند.

فشار بر بالامرغاب

شهابی در ادمه افزود که گروه طالبان در منطقه قاضیا، سیمیا و لودینا بالامرغاب تجمع دارند که تعداد شان به صدها تن می رسند و هدف شان این است که این ولسوالی را سقوط دهند.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بادغیس در ادامه تاکید کرد که حملات طالبان با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده و تاکنون بیش از 40 شورشی طالب کشته شده اند. او گفت که هنوز شورشیان نتوانسته اند این ولسوالی را سقوط دهند.

او با رد شایعه سقوط ولسوالی بالامرغاب گفت که فرمانده پولیس این ولایت و فرمانده لوای 3 اردوی ملی به شمول نیروهای کماندو نیز در این ولسوالی حضور دارند. او از اکمالات جدید به این ولسوالی سخن گفت و تاکید کرد که تلاش ها برای شکستن محاصره طالبان ادامه دارد.

مقامات امنیتی با تایید ادامه درگیری ها در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس از کشته شدن 13 تن از نیروهای امنیتی و زخمی شدن 12 تن دیگر شان در طول یک هفته اخیر خبر داده اند
مقامات امنیتی با تایید ادامه درگیری ها در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس از کشته شدن 13 تن از نیروهای امنیتی و زخمی شدن 12 تن دیگر شان در طول یک هفته اخیر خبر داده اند

شهابی در ادمه بیان داشت که در 24 ساعت گذشته تلفاتی گزارش نشده است ولی در منطقه موری چاک این ولسوالی که همرز با ترکمنستان است، یک تولی پولیس سرحدی عقب نیشینی تاکتیکی انجام داده است.

به گفته سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت باذغیس وضعیت امنیتی در این ولسوالی متشنج گزارش می شود و نیروهای کماندو، اردو و پولیس در احضارات درجه یک هستند.

این در حالی است که دفتر مطبوعاتی ولایت بادغیس روز دوشنبه (۲۰حوت) گفته بود که مخالفین مسلح دولت از چند روز به این طرف، حملاتی را از چند استقامت بر ولسوالی بالامرغاب سازمان‌دهی نمودند که با رسیدن نیروهای کوماندو و هوایی، مجبور به عقب‌نشینی گردیدند.

سقوط یک قرارگاه

همزمان با این اظهارات اما محمد ناصر نظری یک عضو شورای ولایتی بادغیس به تاریخ (20 حوت) به خبرنامه گفته بود که یک تولی نیروهای ارتش در ولسوالی بالامرغاب این ولایت مورد حمله قرار گرفته و این قرارگاه سقوط کرده است.

نظری در ادامه افزوده بود که در این حمله طالبان ۱۶ تن از نیروهای ارتش را کشته و ۲۰ تن دیگر آنان را اسیر کرده‌اند.

انتقادات از ساختار امنیتی

وضعیت امنیتی وخیم در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس در حالی گزارش می شود که پنج شنبه این هفته تنش ها بر سر معرفی فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ نیز خبرساز شده بود.

ساعاتی در روز آخر هفته گذشته در بلخ، شاهد درگیری های پراکنده میان نیروهای قطعات خاص که فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ را همراهی می کردند و طرفداران عطامحمد نور بود. این درگیری ها اما با انتقاداتی در رسانه های اجتماعی به همراه بود.

برخی از کاربران رسانه های اجتماعی با برشمردن وخامت اوضاع امنیتی در بادغیس، از استفاده نیروهای قطعات خاص در بلخ و عدم توجه ویژه به این منطقه انتقاد کرده بودند.

با این حال، اما هفته گذشته مقامات ارشد وزارت داخله افغانستان از پیگیری جدی وضعیت در بالامرغاب ولایت بادغیس سخن گفته و تاکید کرده بودند که شورشیان را در این منطقه عقب می زنند.

https://twitter.com/GenKhoshal/status/1106442090765004800

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان