اشرف غنی: صلح از حاشیه به متن آمده و به گفتمان مسلط ملی بدل شده است

توسطروایت زنده

اسفند ۲۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رئیس‌جمهور افغانستان می‌گوید که “صلح از حاشیه به متن آمده و اکنون به گفتمان مسلط ملی بدل شده است؛ در هر نشست و هر سفری که دارم، صدای صلح‌طلبی و حمایت مردم را از پروسه صلح می‌شنوم”.

محمد اشرف غنی که امروز چهارشنبه(22 حوت) در نشست گرامی‌داشت از سالیاد عبدالعلی مزاری، شهید وحدت ملی در ارگ ریاست جمهوری گفت: استاد مزاری از سیاست‌مداران صاحب فکر و ارزش‌گرای افغانستان بود که تحقق صلح و ثبات، عدالت اجتماعی و وحدت ملی بر مبنای ایجاد نظام متکی بر آرای مردم و برگزاری انتخابات از بارزترین اندیشه‌های او بود.

وی افزود، مزاری شهید بارها تاکید کرد که جنگ راه‌حل معضل افغانستان نیست و هیچ قوم و جریانی نمی‌تواند قوم و جریان دیگری را حذف کند؛ بهترین راه همان صلح است که به خواسته‌های همه مردم پاسخ داده شود.

ashraf ghani

غنی با بیان این‌که یکی از عناصر مهم در اندیشه‌های شهید وحدت ملی، موضوع عدالت اجتماعی است، گفت: اکنون وقت آن رسیده است تا از فرهنگ رعیت‌محوری عبور کرده، به فرهنگ شهروندمحوری دست یابیم.

رئیس جمهور در ادامه افزود: “صلح اکنون به گفتمان مسلط ملی بدل شده است و آمادگی برای صلح از امروز شروع نشده، بلکه یک پروسه دوامدار مشورتی از طرف حکومت وحدت ملی سبب شد تا به این مرحله مهم دست یابیم”.

او تاکید کرد: “هدف ما ایجاد دولت قوی است، در پرتو دولت قوی و دولت‌سازی می توان به فرهنگ شهروندمحور دست یافت و با ایجاد فضای شهروندمحوری، ما از جزایر جداگانه نیز عبور کرده و با رویکرد به برنامه‌های آینده‌نگری زمینه مساوات هر افغان با هر افغان را فراهم می‌کنیم”.

غنی از مردم خواست برای پروسه انتخابات آمادگی داشته باشند و تمام فرصت‌های لازم برای نظارت فراهم خواهد شد. وی تاکید کرد: مانع هرنوع مداخله خواهیم گردید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *