جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

داوودزی: هدف از برقراری صلح در افغانستان، بازگشت به نظام امارت اسلامی نیست

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عمر داوودزی، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح گفته که هدف از برقراری صلح در افغانستان، بازگشت به نظام امارت اسلامی نیست و گروه طالبان نیز تاکنون بر نظام امارتی‌ خود تاکید نکرده است.

داوودزی که امروز سه شنبه (14حوت) در نشستی به مناسبت بزرگداشت از 8 مارچ، روز جهانی زن در کابل سخنرانی می‌کرد، افزود، سربازان امریکایی بر اساس توافق‌نامه امنیتی در افغانستان حضور دارند و این کشور نمی‌تواند با گروه طالبان روی خروج سربازانش از افغانستان توافق کند و باید در مورد قطع حضور نظامی و یا دوام آن، با دولت افغانستان به توافق برسد.

omar dawodzay

وی با بیان این‌که در جریان کامل گفت‌وگوهای صلح میان نمایند‌گان امریکا و گروه طالبان قرار ندارد، گفت که براساس گزارش‌ها، امریکا و گروه طالبان روی جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی و این‌که گروه طالبان از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده نمی‌کند، به توافق رسیده‌اند.

داوودزی تصریح کرد که جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس قانون اساسی، خط سرخ دولت و مردم است و به هیچ صورت با آن معامله نخواهد شد.

او تاکید کرد، در صورت برقراری صلح، دولت و گروه طالبان یک اداره مشارکتی با حفظ دست‌آوردهای هژده سال گذشته خواهند ساخت.

به گفته عمر داوودزی امریکا خروج خود را مشروط به برقراری صلح و رسیدن به توافق‌نامه نهایی آن کرده است.

وی در ادامه گفت، در لویه‌ جرگه مشورتی صلح، نقش زنان و همه گروه‌ها برجسته خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان