دانش: جلوگیری رویدادهای خشونت‌بار در برابر خبرنگاران امکان‌پذیر نیست

توسطروایت زنده

اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفته است که تهدیدات به ‌حدی در برابر خبرنگاران بالا و خطرناک است که جلوگیری از رویدادهای خشونت‌بار در برابر آن‌ها امکان‌پذیر نیست؛ بر این اساس، نباید از کمیسیون دسترسی به اطلاعات حکومت انتظار داشت که یک‌ شبه تمامی مشکلات را حل کند. رسانه‌ها، خبرنگاران و شهروندان مکلف اند با این کمیسیون هم‌کاری کنند.

download

سرور دانش امروز یک‌شنبه(12 حوت) در برنامه معرفی پلان اطلاع‌رسانی حکومت برای سال ۱۳۹۸، در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت در کابل، افزود که هم‌اکنون ۱۸۷۹ رسانه در کابل و دیگر ولایت‌ها فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، بیش از یک‌ هزار مورد خشونت در برابر خبرنگاران و رسانه‌ها در سال‌های گذشته ثبت شده و اکنون هیچ قضیه‌ای در نهادهای کشفی، عدلی و قضایی و نیز وزارت داخله بدون بررسی باقی نمانده است.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در ادامه تصریح کرد که آزادی بیان، بنیاد تمامی ارزش‌ها است و اگر آزادی بیان نداشته باشیم، هیچ‌چیزی نخواهیم داشت؛ نه حقوق بشر، نه انتخابات و نه آزادی‌های دیگر.

وی اضافه کرد که صلح نیز نباید بهانه‌ای برای قربانی ساختن دستاوردهای 18 سال گذشته و در رأس آن آزادی بیان و فعالیت رسانه‌های آزاد شود، زیرا در فقدان آزادی بیان، یک نوع استبداد در کشور حاکم خواهد شد که صلح را نیز قربانی خواهد ساخت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *