قرارداد پروژه «سیستم تضمین‌کننده شفافیت 10 درصد محصول مخابراتی» امضا شد

توسطروایت زنده

اسفند ۹, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

قرارداد پروژه جنجالی ایجاد سیستم تضمین‌کننده شفافیت در جمع‌آوری ۱۰ درصد محصول خدمات شبکه‌های مخابراتی یا ریا‌ل‌تایم (Real Time Data Management) سرانجام با یک شرکت خصوصی امضا شد.

ارگ ریاست جمهور در یک خبرنامه امروز پنج‌شنبه (9 حوت) گفته است که در حضورداشت محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز قرارداد پروژۀ سیستم (Real Time Data Management)به امضا رسید.

photo_2019-02-27_11-46-48

به نقل از خبرنامه ارگ این قرارداده را شهزاد گل آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و آقای جوشوا جی بوستوز رئیس کمپنی بوستوز گروپ امضاء کرده اند.

این سیستم  به منظور جمع آوری و مدیریت شفاف محصول خدمات مخابراتی (۱۰ درصد) ایجاد و در سطح کشور از آن استفاده بعمل می‌آید.

ارگ در ادامه تصریح کرده است عواید که پس از توشیح فرمان در خصوص جمع‌آوری ۱۰ در صد محصول خدمات مخابراتی تا اکنون جمع‌آوری شده است، بیشتر از ۱۴ میلیارد و ۵۹۰ میلیون افغانی است.

حدود دو سال پیش، محمداشرف غنی رییس جمهور کشور، پس از وضع ۱۰ درصد محصول بر خدمات مخابراتی، قانون محصول خدمات مخابراتی را توشیح کرد. این قانون وزارت مالیه کشور را ملزم می‌کرد تا سیستم ریال‌تایم را در مدت شش ماه ایجاد کند. اما این سیستم در مدت معین آن ایجاد نشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *