جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رئیس‌جمهورغنی: طالبان و پاکستان مناسبات‌شان با یک‌دیگر را واضح سازند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رئیس‌جمهور غنی در نشست با زلمی خلیلزاد، نماینده خاض امریکا برای صلح افغانستان گفته است: ما می‌خواهیم طالبان مناسبات‌شان را با پاکستان و همچنان پاکستان مناسباتش را با طالبان واضح سازد که بر کدام اساس استوار است.

ارگ ریاست جمهوری گفته است، در این نشست با زلمی خلیلزاد که در قصر دلگشای ارگ برگزار شد، اعضای بورد مشورتی صلح، شماری از هیات مذاکره کننده، احزاب سیاسی، علما، اعضای جامعه مدنی، جوانان، زنان، نمایندگان سکتور خصوصی، نمایندگان شورای ملی و اعضای کابینه حضور داشتند.

اشرف غنی در این نشست گفته است که در روزهای اخیر مسایل کلیدی زیادی در مورد پروسه صلح روشن‌تر شده و به اقدامات بیشتر و مشترک نیاز است تا به صلح پایدار و باعزت برسیم.

وی با بیان این‌که اعتماد کامل و رابطه مستحکم دولت با دولت به اساس منافع متقابل با امریکا نسبت به گذشته مستحکم‌تر شده، افزود: ما برای هدف مشترک صلح کار می‌کنیم.

photo_2019-02-18_11-29-40

رییس‌جمهور افزوده است: ما به یک شیوه کار جدید و واضح با داکتر خلیلزاد به موافقت رسیده‌ایم که در چارچوب آن معلومات شریک می‌شود و روی آجندای مشخص مشورت‌های دوامدار صورت می‌گیرد و در روشنایی آن اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرده است: “ما خواهان این هستیم که طالبان مناسبات‌شان را با پاکستان و همچنان پاکستان مناسباتش را با طالبان واضح سازد که بر کدام اساس استوار است و ارتباط طالبان با شبکه‌های تروریستی و ارتباط‌شان با اقتصاد جرمی نیز باید معلوم گردد.

در این نشست، زلمی خلیل‌زاد نیز گفته است گه با شیوه کاری جدید که در چارچوبی واضح به وجود آمده، روند صلح را به پیش می‌برند.

وی افزوده است: “ما برای صلح در افغانستان به محوریت حکومت و مردم افغانستان جدی هستیم، اما خواهان صلح پایدار می‌باشیم که در آن تمام ارزش‌ها حفظ شود و نقطۀ پایان بحران‌های ۴۰ ساله افغانستان باشد”.

داکتر خلیل‌زاد با اشاره به اهمیت منطقه در پروسه صلح تصریح کرده است: “ما در جستجوی صلح هستیم و هدف ما ختم جنگ می‌باشد، اما طرفدار هرگونه صلح نمی‌باشیم و پاکستان باید در  پروسۀ صلح همکاری عملی نماید”.

وی خاطرنشان کرده است: “ما با طالبان روی چهار موضوع از جمله چگونگی رابطه طالبان با القاعده، حضور عساکر امریکایی، مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان و آتش‌بس سرتاسری، همه جانبه و دایمی بحث نمودیم و تا زمانی که روی هر چهار موضوع موافقت صورت نگیرد، آن را پیشرفت گفته نمی‌توانیم”.

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در عین حال از ابتکار محمد اشرف غنی به خاطر اعلام برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح نیز حمایت و از آن استقبال کرده است.

به گفته ارگ ریاست جمهوری، قرار است در روزهای آینده برای اولین بار از ۳۴ ولایت یک جرگه مشورتی زنان برای صلح دایر گردد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان