جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اتمر: اصلاحات انتخاباتی یک‌جانبه حکومت پذیرفتنی نخواهد بود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حنیف اتمر، رئیس تیم انتخاباتی صلح و اعتدال امروز دوشنبه(29دلو) در یک نشست خبری در کابل گفته است که به‌هیچ وجه اصلاحات انتخاباتی یک‌جانبه حکومت که به خاطر اهداف شخصی انتخاباتی بعضی‌ها صورت می‌گیرد، مورد قبول نخواهد بود.

حنیف اتمر با بیان این‌که باید انحصار حکومت در رابطه با سرنوشت انتخابات و تصمیم‌گیری در روند انتخابات از بین برود و مشارکت واقعی به میان بیاید، افزود، انتخابات ریاست‌جمهوری باید در وقت مشخص شده، شفاف و عادلانه برگزار شود.

atmar

وی افزود: حکومت دربارۀ قانون انتخابات با ما مشوره کرد، اما درباره برکناری اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی مشوره نکرد؛ حکومت به‌گونه یک جانبه تصمیم گرفته که در تناقض با قانون اساسی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: در مورد برکناری اعضای کمیسیون‌های انتخابات بدون مشوره با نامزدان اننتخاباتی بسیار نگران استیم و این یک تصمیم عجولانه بوده است.

وی از حکومت خواست تا از اقدامات غیرقانونی و تطبیق قانون به گونۀ سلیقه‌ای جلوگیری کند و اجراآت خود را با مشوره و مطابق احکام قانون تنظیم کند.

اتمر با اشاره به مسأله برکناری محمد محقق نیز گفتک در ادارات دولتی یک تصفیه غیرقانونی رقبای سیاسی حکومت آغاز شده ‌است و این تصفیه مخصوص تیم «صلح و اعتدال» است و هم‌اکنون دوازده نفر که پیوند با این تیم داشته، یا برکنار شده و یا مجبور به استعفا شده‌اند.

وی تصریح کرد که انتخابات و صلح در تقابل با هم نیستند و باید متمم هم باشند و پیرامون برگزاری جرگه مشورتی صلح باید با سیاسیون، نهادهای مدنی و مردم افغانستان مشورت شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان