محقق: برکناری اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی تلاش برای دست‌کاری در انتخابات است

توسطروایت زنده

بهمن ۲۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

معاون دوم ریاست اجرایی حکومت و معاون دوم تکت انتخاباتی اعتدال و امنیت به رهبری محمد حنیف اتمر می‌گوید که برکناری اعضای کمیسیون‌های انتخابات از سوی حکومت افغانستان، به این معنا است که می‌خواهند در انتخابات دست‌کاری کنند.

محمد محقق که ساعتی پیش در نشست خبری تیم تشریک مساعی نامزدان ریاست جمهوری سخن می‌گفت، افزود که رییس‌جمهور با برکناری اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی، تلاش دارد که در انتخابات ریاست‌جمهوری مداخله کند.

Mohaqiq

به گفته وی، رییس‌جمهور شماری از ولایت‌ها را نیز تهدید کرده که نتیجه انتخابات مجلس نمایند‌گان را دست‌کاری کنند.

محقق با بیان این‌که برخی پروژه‌ها به صورت خیالی توسط رییس‌جمهور به خاطر کمپاین‌های انتخاباتی افتتاح می‌شود، گفت، در آستانه کمپاین‌های انتخاباتی، از تغییرات و تبدیلات که در ادارات دولتی آغاز شده،‌ باید جلوگیری شود.

وی بیان داشت که اصلاحات و مقرری‌هایی که در حکومت صورت می‌گیرد، هدف‌مندانه است و صرف برای انتخابات صورت می‌گیرد.

معاون ریاست اجرایی حکومت در ادامه تصریح کرد که رییس جمهوری و معاونانش از امکانات دولتی به عنوان امکانات شخصی استفاده می‌کنند و کسانی که به تیم انتخاباتی او نپیوسته‌اند، از وظیفه‌اش سبک‌دوش و امنیت‌اش را برهم می‌زند که نمونه‌اش جنرال جرأت است.

محقق در ادامه گفت، خلع سلاح افراد و پس‌گرفتن امکانات دولتی از شخصیت‌های برجستۀ نظام، این‌گونه تلقی می‌شود که امکانات دولت، ملکیت شخصی رییس‌جمهور است؛ در حالی‌که این امکانات از کمک‌های بین‌المللی است و مربوط بیت‌المال می‌شود.

در همین حال، در واکنش تلویحی و غیرمستقیم به این گفته‌های محمد محقق، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صفحه اجتماعی خود نوشته است: “تمام اقدامات صورت گرفته از سوی رییس‌جمهور در مطابقت به قانون است. شخصیت‌های محترم به جای اتهام‌های واهی، بهتر است ثبوت ارایه فرمایند”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *