چالش انتخابات پارلمانی؛ موضع گیری تازه روسای برکنارشده کمیسیون های انتخاباتی

توسطروایت زنده

بهمن ۲۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییسان و شماری از اعضای برکنار شده‌ی کمیسیون های انتخاباتی افغانستان امروز پنج‎شنبه در یک نشست خبری در کابل با طرح اتهام های اعلام داشتند که دلیل برکناری آنان، راه نیافتن نمایندگان مورد نظر حکومت به پارلمان بوده است.

عزیز آریایی، رییس برکنار شده‌ی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی تعدیل اخیر قانون انتخابات را زیر سوال برد و گفت که “آیا حکومت در طول چهار سال وقت نداشت که در بخش انتخابات، اصلاحات بیاورد که حالا با این عجله فرمان‌های پی‌هم صادر کردند.”

در همین حال اعضای برکنار شده‌ی کمیسیون‌های انتخاباتی تعدیل قانون انتخابات و برکناری خود را کودتای بزرگ در برابر پارلمان در حال شکل گیری خواندند.

ariaee and sayad

عزیز آریایی گفت که: “برکنار شدن اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی در این موقع به این معناست که نماینده‌های دلخواه حکومت در پارلمان راه نیافته‌اند و می‌خواهند حد اقل در چند ولایتی که حالا نتایجش معلوم نشده، نمایندگان خود را به پارلمان بفرستند.”

عبدالبدیع صیاد، رییس برکنار شده کمیسیون انتخابات نیز در این نشست تاکید کرد که که هر دو کمیسیون‌های انتخاباتی حاضر است که در هر محکمه‌ی با صلاحیت به اتهام های وارده بر این کمیسیون‌ها، پاسخ دهند.

اعضای برکنار شده‌ی کمیسیون‌های انتخاباتی، حکومت را به قانون شکنی متهم کرده و تاکید کردند که حکومت بارها خواسته است که کارهای انتخاباتی را به تاخیر بیاندازد.

این واکنش های کمیسیون‌های انتخاباتی در حالی مطرح می شود که این هفته، رییس جمهوری افغانستان قانون تعدیل شده انتخابات را توشیح کرده و سخنگویان رییس جمهور نیز اعلام داشتند که بر مبنای قانون جدید روسا و اعضای کمیسیون های انتخاباتی معزول می باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *