وزارت خارجه افغانستان: نشست مسکو به نفع صلح نیست

توسطروایت زنده

بهمن ۱۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت امورخارجه افغانستان می‌گوید که نشست مسکو با حضور رهبران و چهره‌های سیاسی افغانستان و هیأت طالبان را به نفع صلح در این کشور نمی‌داند.

صغت‌الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است: “ما این نشست را به نفع صلح در افغانستان نمی دانیم، این نشست نمی‌تواند ما را به صلح برساند و خلاف تهداتی است که روسیه به نفع صلح افغانستان کرده و کشور روسیه به عنوان دولت دوست افغانستان، باید به رهبری روند گفت‌وگو به مالکیت افغانستان به گونه کامل حرمت بگذارد”.

moscow 2

در همین حال، فضل فضلی، مشاور ارشد رییس‌جمهور غنی نیز در اظهاراتی مشابه در توییتر بیان داشته است: با تأسف باید گفت که برخى از شخصیت‌های سیاسی افغانستان که ظاهرا اساس‌گذاران اصل انتقال دموکراتیک قدرت و نظام موجود محسوب می‌گردند، به علت دور ماندن از حاکمیت و اختلافى که نسبت به دولت مردان فعلی دارند، حاضر‌اند حتى از تمام این ارزش‌ها و اصول عبور نموده و تا نابودی آن به پیش بروند.

این حالی است که قبل از ظهر امروز داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت گفت؛ اگر کنفرانس مسکو فرصتی مناسبی را برای مذاکرات واقعی صلح ایجاد کند، می‌تواند یک گام مثبت به سوی صلح باشد و به همین دلیل من در مورد نشست مسکو بدبین نیستم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *