جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

‌عبدالله: دولت افغانستان باید در محوریت نشست‌های صلح باشد/ بزرگترین مانع صلح، عدم تغییر موضع طالبان است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس اجرایی حکومت افغانستان در واکنش به نشست آینده مسکو با حضور رهبران سیاسی و نمایندگان طالبان در مورد صلح افغانستان می‌گوید: باید محوریت نشست‌های صلح، دولت افغانستان باشد؛ زیرا تاهنوز طالبان غیر از امارات اسلامی خودشان، هیچ طرح دیگری را قبول نکرده‌اند.

داکتر عبدالله عبدالله که لحظاتی قبل در نشست شورای وزیران در کابل سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: بزرگترین مانع در روند صلح این است که موضع طالبان تغییر نکرده است.

به گفته وی، اگر نیروهای خارجی از افغانستان بیرون شوند، طالبان هیچ دلیلی برای پیوستن به پروسه مذاکرات صلح ندارند.

abdullah

رییس اجرایی حکومت افغانستان در مورد خروج نیروهای امریکایی از این کشور گفته است: “هیچ توافقی مبنی بر استقرار پایگاه‌های دائمی ایالات متحده در افغانستان صورت نگرفته است و خروج بخشی از نیروهای آمریکایی  به معنای “روز قیامت” نیست، زیرا اکثر نقاط کشور توسط نیروهای امنیتی افغان محافظت می‌گردد”.

وی خاطرنشان کرد که یک روز بالاخره سربازان خارجی افغانستان را ترک خواهند کرد و افغانستان باید برای این کار آماده شود.

داکتر عبدالله افزود: اگر بخشی از نیروهای خارجی از افغانستان خارج شود، به معنی پایان تعهدات جامعه جهانی و امریکا در قبال افغانستان نیست.

وی در عین حال در مورد برخی تلاش‌ها برای ایجاد حکومت موقت در افغانستان گفت: “یکی از شخصیت‌های ما که در مورد دولت موقت حرف می زند و تلاش های خود را در این زمینه آغاز کرده است، فکر می کند که اگر یک دولت موقت ایجاد شود، رهبری آن همانند گذشته خواهد بود”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان