جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

جایزه بهترین وزیر جهان به فیروزالدین فیروز؛ 8 نکته در مورد وزیر صحت عامه افغانستان

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

جایزه بهترین وزیر جهان

وزارت صحت عامه افغانستان روز جمعه 1 فبروری اعلام کرد، وزیر صحت عامه این کشور برنده جایزه “بهترین وزیر جهان” شده است. تعیین این وزیر به عنوان بهترین وزیر، توسط سازمان سران حکومت‌های جهان صورت گرفته است.

قرار است فیروزالدین فیروز این جایزه خود را در ماه جاری میلادی در شهر دبی در امارات متحده عربی کسب کند.

جایزه بهترین وزیر دنیا در هفتمین گردهمایی سالانه سران حکومت جهان، که به تاریخ ۱۰ فبروری سال جاری در دبی دایر می‌گردد، با حضور بیش از چهار هزار شرکت‌کننده از ۱۳۰ کشور به شمول رهبران جهان، پالیسی‌سازان، کارشناسان و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، به دکتر فیروز اهداء خواهد شد.

تقدیر از وزرای شایسته

هدف از این جایزه، ارج گذاشتن به وزرایی است که خدمات عالی و استثنایی را در سطح خدمات غیرنظامی به شمول آوردن و تطبیق موفقانه اصلاحات انجام داده باشند. این کار سبب الهام بخشیدن و تشویق رهبران و فراهم‌کنندگان خدمات عامه در سطح جهان شده و به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا در حوزه‌های کاری‌شان نوآوری نمایند.

فیروزالدین فیروز

دوکتور فیروزالدین فیروز، در سال ۱۹۶۷ میلادی در ولایت پنجشیر افغانستان متولد شده است. او در سال ۱۹۸۲ شامل دانشکده‌ی طبی کابل شد. دوکتور فیروز بعد از پایان موفقانه دوره تحصیل، نخست به عنوان رییس صحت عامه ولایت بغلان و بعد ولایت کاپیسا شروع به کار کرد.

او در سال ۲۰۰۲، به حیث معین پالیسی و پلان وزارت صحت عامه تقرر یافت.

وزارت صحت عامه افغانستان روز جمعه 1 فبروری اعلام کرد، وزیر صحت عامه این کشور برنده جایزه "بهترین وزیر جهان" شده است
وزارت صحت عامه افغانستان روز جمعه 1 فبروری اعلام کرد، وزیر صحت عامه این کشور برنده جایزه “بهترین وزیر جهان” شده است

ابتکارات کلیدی

دوکتور فیروز پس از ورود به وزارت صحت عامه افغانستان، نقش مهمی در تهداب‌گذاری درست نظام کنونی صحی این کشور ایفا کرده است. او انکشاف نخستین شرح مأموریت وزارت صحت عامه و استراتژی ملی موقت صحی در سال‌های‌های ۲۰۰۲ الی ۲۰۰۴ را بنیاد نهاد.

دوکتور فیروز انکشاف دو ابتکار کلیدی؛ بسته خدمات اساسی صحی و بسته خدمات اساسی شفاخانه‌ی را قویا حمایت کرد. این دو مداخله صحی برای بهبود سطح پوشش خدمات صحی در سرتاسر افغانستان و هدایت و راهنمایی کارکنان صحی در تلاش‌های‌شان مبنی بر کاهش میزان مرگ و میر کودکان و مادران، به گونه ویژه کمک کرد.

انستیتوت حکومت‌داری

دوکتور فیروز در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴، کار مشورتی را در بسیاری ساحات افغانستان برای بانک جهانی، اداره انکشافی بین‌المللی امریکا و اداره انکشافی بین‌المللی بریتانیا انجام داد.

علاوه بر آن، وی یک نهاد غیردولتی را زیر نام انستیتوت حکومت‌داری افغانستان تأسیس کرد که شمار زیادی از مطالعات پژوهشی عملیاتی و کارهای دیگر را به گونه موفقانه انجام داده است.

دوکتور فیروز همچنان در ابعاد مختلف اصلاحات نظام صحی در سایر کشورها به شمول هندوستان و سودان جنوبی کار کرده است.

دوکتور فیروز در رشته جراحی عمومی

در طول همین مدت، دوکتور فیروز با کسب دیپلوم در رشته جراحی عمومی و مدرک ماستری در علوم مدیریت صحت عامه از دانشگاه لندن و یک ماستری در اداره و تجارت از انستیتوت بین‌المللی تحقیقات مدیریت صحی جیپور هندوستان، بر درجه تخصصی خود افزود.

دوکتور فیروز موضوعاتی را راجع به پالیسی و مدیریت صحی و مقالات تحقیقاتی را در کتب و ژورنال‌های بین‌المللی به چاپ رسانیده است.

در اوایل ماه فبروری سال ۲۰۱۵، دوکتور فیروز از سوی رهبران حکومت وحدت ملی به عنوان نامزد وزیر صحت عامه معرفی شد
در اوایل ماه فبروری سال ۲۰۱۵، دوکتور فیروز از سوی رهبران حکومت وحدت ملی به عنوان نامزد وزیر صحت عامه معرفی شد

بلندترین رأی اعتماد از پارلمان

در اوایل ماه فبروری سال ۲۰۱۵، دوکتور فیروز از سوی رهبران حکومت وحدت ملی به عنوان نامزد وزیر صحت عامه معرفی شد. او نسبت به تمام وزرای پیشنهادی، بلندترین رأی اعتماد را از پارلمان افغانستان کسب کرد.

تلاش برای بهبود خدمات صحی افغانستان

با به عهده گرفتن مسوولیت به عنوان وزیر صحت عامه، دوکتور فیروز یک تعداد اولویت‌ها و آغاز یک سلسله اصلاحات و تغییرات را روی دست گرفت.

او هم‌چنین رهبری لازم را برای تبدیل این وزارت به یک نهاد عمل‌کننده مناسب توأم با حکومت‌داری خوب انجام می‌دهد. این تلاش‌ها به هدف دستیابی پایدار به نتایج باکیفیت در راستای بهبود صحت مردم افغانستان صورت می‌گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان