دیدار معاون وزیر امورخارجه امریکا با رهبران حکومت وحدت ملی در کابل/ تأکید بر رهبری و مالکیت افغانستان بر روند صلح

توسطروایت زنده

بهمن ۱۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

خانم الیس ویلز، معاون وزارت امورخارجه ایالات متحده امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی که به کابل سفر کرده، روز گذشته(سه‌شنبه، 9 دلو) با رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

در یک بیانیه ارگ ریاست جمهوری آمده است، محمد اشرف غنی عصر روز سه‌شنبه خانم الیس ویلز را به ‌حضور پذیرفت.

در این دیدار که در قصر گلخانۀ ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مبارزه با تروریزم و استراتژی ایالات متحده امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، بحث و تبادل نظر کردند.

arg ce

ریاست اجرایی حکومت افغانستان نیز در یک اعلامیه گفته است، عبدالله عبدالله شام روز سه‌شنبه(۹ دلو) با خانم الیس ویلز، معاون وزارت امورخارجه ایالات متحده امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، در حضور سفیر ایالات متحده، در دفتر کارش در قصر سپیدار ملاقات کرد.

در این اعلامیه آمده است، در این نشست خانم ویلز رییس اجرایی حکومت را در جریان آخرین تلاش‌ها برای صلح و گفتگو‌ها میان طالبان و نماینده ایالات متحده برای صلح افغانستان قرارداده است.

وی حمایت امریکا را از برگزاری انتخابات شفاف و با اعتبار برای تحکیم روند مردم‌سالاری در افغانستان ابراز داشته است.

در این اعلامیه افزوده شده است، عبدالله عبدالله نیز با قدردانی از تلاش‌های ایالات متحده برای زمینه‌سازی و تسهیل مذاکرات میان حکومت افغانستان و طالبان، بر اصل مالکیت و رهبری مذاکرات صلح توسط حکومت و مردم افغانستان تأکید کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *