جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

جلوگیری از آتش‌سوزی؛ 11 نکته ایمنی که باید هر كسي بداند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

جلوگیری از آتشسوزی؛ 11 نکته ایمنی که باید بدانید!

آتش یک پدیده خطرناک است که می‌تواند در اندک زمان محدود، سلامتی و دارایی انسان‌ها را با خطر مواجه کند و یا هم از انسان برباید. این در حالی است که افغانستان و شهروندان این کشور نیز از ضرر این پدیده خطرناک در امان نمانده‌اند.

آتش‌سوزی در سال‌های اخیر آسیبی جدی و بزرگ به شهروندان افغانستان به خصوص کابلیان وارد نموده است. در اخرین مورد آتش سوزی که صبح روز یک‌شنبه(۷ دلو) در مارکیت میلاد در مندوی شهر کابل اتفاق افتاد و در نتیجه آن، دو مارکیت کاملا سوخت.

به دنبال این آتش‌سوزی، ریاست عمومی رسید‌گی به حوادث و اطفائیه وزارت امورداخله افغانستان برای جلوگیری از واقعات آتش‌سوزی نکاتی را تذکر داده که “خبرنامه” به بیان این نکات می‌پردازد:

آتش‌سوزی در سال‌های اخیر آسیبی جدی و بزرگ به شهروندان افغانستان به خصوص کابلیان وارد نموده است
آتش‌سوزی در سال‌های اخیر آسیبی جدی و بزرگ به شهروندان افغانستان به خصوص کابلیان وارد نموده است

1ـ با استشمام بوی پطرول و گاز در منازل، دروازه‌ها و کلکین‌های اتاق‌ها و دفاتر خویش را فورا باز نموده، از روشن نمودن سویچ‌های برق، گوگرد و سگرت لایتر جدا خودداری نمایید؛ در غیر آن باعث حریق گردیده و عواقب خطرناک جانی و مالی را در قبال خواهد داشت.

2ـ از کشیدن سگرت، روشن نمودن گوگرد و سگرت لایتر در محلات توزیع مواد نفتی، گاز مایع، ورکشاپ‌های تخنیکی و فابریکات نساجی جدا خودداری نمایید. به خاطر آگاهی و معلومات عامه، علایم خطر و لوایح منع کشیدن سگرت در مکان‌های ذکرشده در محل مناسب نصب گردد.

3ـ از ذخیره نمودن مایعات قابل اشتعال از قبیل پطرول، دیزل، تیل خاک و گاز مایع در نزدیک آشپزخانه، تهکوی‌ها، دیپوها و گدام‌های اجناس و اموال خویش جدا خودداری نمایید.

4ـ به خاطر جلوگیری از شارتی برق، تمام لین‌ها، کیبل‌ها، فیوزها و ساکت‌های کهنه و فرسوده را عوض نموده، از ترمیم وسایل برقی به طور خودسرانه و غیرفنی اجتناب نموده، به شخص فنی مراجعه نمایید.

5ـ قبل از استفاده و روشن نمودن وسایل گازی از قبیل اجاغ، منقل، بخاری و گیس، آن‌ها را در بیرون از منزل کنترول نمایید تا وسایل متذکره عوارض تخنیکی نداشته و بعد از اطمینان کامل استفاده نمایید.

6ـ از استفاده بالون‌های گازی غیراستندرد خودداری نمایید.

7ـ گوگرد و دیگر وسایل تولید حرارت را از دسترس اطفال دور نگه‌داری نمایید.

8ـ ذغال را قبل از گذاشتن در زیر صندلی، در فضای آزاد خوب تازه نموده تا شعله‌های آبی رنگ به سفیدی مبدل گشته و بعد از آن استفاده نمایید.

9ـ قبل از ترک نمودن دفاتر، منازل، دکاکین و فروشگاه‌های خویش، تمام وسایل برقی، گازی و آتش‌زا را خاموش نموده و بعد از کسب اطمینان، محل را ترک نمایید.

10ـ از گرم نمودن بالون‌های گازی بالای بخاری‌ها و آتش جدا خودداری نمایید.

kid in the kitchen

11ـ از خشک نمودن لباس بالای بخاری‌ها و از انبار نمودن چوب و مواد سوخت در اطراف بخاری‌های داغ، جدا خودداری نمایید.

وزارت داخله در پایان تأکید نموده که تمام مؤسسات دولتی و شخصی مکلف اند تا مطابق نظریات مسئولین اداره اطفاییه، تاسیسات خویش را با وسایل اولیه ضد حریق تجهیز نمایند؛ درغیر آن با متخلفین مطابق مقرره تنظیم امور اطفاییه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان