جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
21 بازدید

مرگ خاموش؛ با مصرف 15 داروی گیاهی، دیابت را از پای درآورید!

خواندن 6 دقیقه
2.8
(4)

دیابت یا آنچه به صورت عامیانه بیماری شکر یا قند یاد میشود، مادر تمام بیماری‌ها است و در بسیاری موارد، هیچ نشانه‌ای در ابتدا ندارد و بیمار، زمانی متوجه آن می‌شود که بیماری پیشرفت کرده‌ است.

دیابت یک نوع اختلال متابولیک و سوخت و سازی در بدن است که به واسطه آن، توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود، یا برعکس مقاومت در برابر انسولین در بدن ایجاد می‌شود؛ در نتیجه انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد نرمال خود را انجام دهد.

سه نوع دیابت

در دیابت نوع 1 كه 15- 10درصد كل موارد دیابت را تشكیل می‌‌دهد، تولید انسولین از غده پانكراس به علت از بین رفتن سلول‌های سازنده‌ی انسولین، متوقف می‌‌شود. به همین دلیل افراد مبتلا به این نوع دیابت باید از بدو تشخیص، انسولین مورد نیاز بدن را به صورت تزریقات روزانه تأمین كنند.

دیابت نوع 1 اغلب در سنین زیر 30 سال به وجود می‌‌آید، لذا به آن “دیابت جوانی” نیز می‌گویند.

دیابت نوع 2 بیشتر در بالغین بالای 30 سال و چاق دیده می‌‌شود که 90- 85 درصد كل موارد دیابت را شامل می‌شود.

به این نوع دیابت، “دیابت غیر وابسته به انسولین” یا “دیابت بزرگ‌سالان” نیز می‌گویند.

دیابت یا آن‌چه به صورت عامیانه بیماری شکر یا قند یاد می‌شود، مادر تمام بیماری‌ها است
دیابت یا آن‌چه به صورت عامیانه بیماری شکر یا قند یاد می‌شود، مادر تمام بیماری‌ها است

دیابت حاملگی به دیابتی گفته می‌‌شود كه برای اولین‌بار در طول حاملگی تشخیص داده شود. این نوع دیابت معمولا گذراست و بعد از اتمام حاملگی، بهبود می‌‌یابد. خانم‌های مبتلا به دیابت حاملگی بعدا در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

علایم دیابت

علایم دیابت نوع 1 تشنگی، پر ادراری، پُر نوشی، كاهش وزن، گرسنگی و خستگی شدید می‌باشد.

دیابت نوع 2 شروع خیلی آهسته‌‌تری دارد و شایع‌‌ترین علامت اولیه‌ی آن، در واقع “بی‌علامتی” است.

عفونت‌های مكرر، مخصوصا عفونت دستگاه ادراری و پوست، تاری دید، بهبودی دیررس زخم‌ها، احساس سوزش و بی‌حسی در انگشتان پا، از جمله علایم دیابت نوع 2 می‌باشد.

عوارض دیابت

دیابت با عوارض طولانی مدت، تقریبا بر تمام قسمت‌های بدن اثر می‌گذارد. این بیماری اغلب منجر به کوری، بیماری‌های قلبی و رگ‌های خونی و حمله مغزی از کار افتادن کلیه‌ها، قطع عضو و آسیب اعصاب و مشکلات اندام تحتانی می‌شود.

داروهای گیاهی برای از بین بردن دیابت

داروهای گیاهی برای از بین بردن دیابت، بسیار مفید است. طب سنتی و روش‌های به کارگیری آن‌ها برای درمان بیماری‌ها همواره مورد توجه پزشکان و مردم قرار گرفته است، اما شناخت آناتومی بدن هر فرد و تجویز دارو متناسب با شرایط جسمی افراد بسیار مهم است، زیرا در صورت عدم شناخت دقیق بدن فرد، ممکن است این داروهای گیاهی عوارض داشته باشد.

داروهای گیاهی برای از بین بردن دیابت، بسیار مفید است
داروهای گیاهی برای از بین بردن دیابت، بسیار مفید است

ریحان

در مطالعه‌ای درباره‌ی دم‌نوش‌های گیاهی، مشخص شد زردچوبه، رزماری، مرزنجوش، پودینه و ریحان، ۵ پیشتاز حاوی فلاوونوید‌ها هستند که ریحان، به طور خاص قند خون را کاهش می‌کند.

بابونه

بابونه قند خون را کاهش می‌دهد و با دفع قند از خون و ذخیره‌ی آن در کبد، مانع از عوارض دیابت می‌شود.

دارچین

بر اساس مطالعات متعدد مشخص شد دارچین قند خون را کاهش می‌دهد.

مصرف دارچین همراه با غذا، التهابات را التیام بخشیده و در نتیجه‌ی کاهش کلسترول و افزایش سوخت و ساز بدن، منجر به کاهش وزن می‌شود. اما اگر دارچین را می‌پزید، فواید آن از بین می‌رود؛ بنابراین آن را روی لوبیا، عدس و برنج قهو‌ه‌ای یا گوشت سرخ پخته شده امتحان کنید، و بدون قند بمانید.

زیره‌ی سبز

زیره‌ی سبز نوعی ادویه‌ از خانواده‌ی جعفری است که با عدس سرخ یا برنج قهوه‌ای تناسب خوبی را پدید می‌آورد. از زیره سبز سخاوت‌مندانه بهره ببرید؛ زیره قند خون و کلسترول را کاهش می‌دهد. زیره همچنین تاثیری مثبتی بر بیماری‌های مزمن ناشی از دیابت دارد که بسیار نیز خطرناک است.

گل قاصدک

خواص دارویی گل قاصدک در میان همه‌ی گیاهان، شگفت‌انگیز است. برگ‌های سبز و تیره‌ی آن بدن را مملو از موادی می‌کند که فشار خون را کاهش می‌دهد و کبد را درمان می‌کند. مانند گزنه، قاصدک‌ها نیز ادرار را افزایش می‌دهند و بدین ترتیب، عمل پاک‌سازی خفیفی در بدن صورت می‌پذیرد. قاصدک به کاهش وزن کمک می‌کند، که برای اکثر دیابتی‌ها سودمند است.

شوید

شوید همراه با ماهی، تخم مرغ و قارچ بسیار لذیذ است. شوید گیاهی موثر در مبارزه با دیابت شناخته شده است. پایگاه گیاه‌شناسی جیمز دوک، ۷۰ ماده شیمیایی مختلف را در شوید که به مبارزه با دیابت کمک می‌کند، ذکر کرده است.

بادیان

هم سبزی و هم دانه‌ بادیان(رازیانه) شامل ترکیباتی شیمیایی است که با دیابت مبارزه می‌کند. آنتول، یکی از مواد شیمیایی گیاهی موجود در بادیان است که مانع از عوامل التهابی در بدن می‌شود و با سرطان مبارزه می‌کند.

سیر

در میان گیاهان بالا، سیر بالاترین خاصیت ضدالتهابی را دارد و سرکوب‌کننده‌‌ی دیابت است. اما متوجه باشید که سیرِ خشک تمامی تاثیرات مثبت سیر تازه را ندارد. سیر خام و تازه‌ خرد شده به نظر قدرتمندترین تاثیرات را دارد.

زنجبیل

زنجبیل گیاهی فوق‌العاده در مبارزه با دیابت و چربی خون بالاست، زیرا به طرق مختلف با دیابت مبارزه می‌کند و حتی به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

‏نعناع

نعناع بسیار خوش طعم، مفید برای بیماری های قلبی، پیری زودرس و دیابت می‌باشد.‎

‏مریم گلی

‎مریم گلی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ضد دیابت است، در عین حال دم‌نوشی آرامش بخش و تسکین دهنده است.

آویشن‎‎

‎تایمس یا آویشن شامل ۷۵ نوع ماده‌ی گیاهی شیمیایی ضد دیابت است و عطر دل‌پذیر ‏آن هر غذایی را بی‌نظیر می‌کند. آویشن از سیتوکین‌های مبارزکننده با التهاب حمایت کرده و به سلول‌های ایمنی خاصی ‏موسوم به ماکروفاژها، در ترشح عواملی که التهاب را از بین می‌برد، کمک می‌کند.

‏زردچوبه‎‎

‎زَردچوبه، ریشه‌ی زردِ محبوب در غذاهای هندی و یک ادویه‌ی ثابت در آشپزی خانواده‌ها است، ‏احتمالا بهترین داروی گیاهی یا ادویه برای پیش‌گیری از سرطان است. زردچوبه ادویه‌ای ایده‌آل برای مبتلایان به دیابت نیز ‏است.

‎‏‎شیرین‌برگ (سرده)‏‎‎

شیرین‌برگ یا استیویا تنها شیرین‌کننده‌ای است که برای دیابتی‌ها مضر نیست. هرچند ‏که از شکر هم شیرین‌تر است. در عین حال استیوا به دندان‌ها آسیب نمی‌رساند و از تاثیرات مثبتی بر قند خون بعد از غذای چاشت ‏برخوردار است و میزان ترشح انسولین را افزایش می‌دهد.

‏ترخون‎‎

‎ترخون گیاه خوبی است که طبق مطالعات، مقاومت به انسولین و پرخوری در افراد ‏دیابتی را کاهش می‌دهد. نوع فرانسوی ترخون به آسانی تکثیر نمی‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان