6 هزار و 687 تن؛ تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۱۸ میلادی در افغانستان

توسطروایت زنده

بهمن ۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی گفته است که تعداد کشته و زخمی‌های غیرنظامیان در سراسر افغانستان در سال 2018، ۶ هزار و ۶۸۷ تن بوده است.

در یک اعلامیه گروهی دادخواهی حفاظت از افراد ملکی آمده است، از مجموع 6 هزار و 687، 2 هزار و 615 غیرنظامی کشته و 4 هزار و 72 تن دیگر زخمی شده‌اند که در میان این قربانیان، کودکان، زنان و کهن‌سالان حضور دارند.

نظر به معلومات ثبت شده نزد گروه دادخواهی حفاظت از افراد لمکی، از مجموع تلفات غیرنظامیان در سال 2018، ۴۹.۵ درصد آن مربوط به گروه‌های ضد دولتی(۳۳.۳ درصد طالبان مسلح و ۱۶.۳ درصد گروه ترورستی  داعش) می‌باشد و ۲۷.۴ درصد تلفات ملکی مربوط نیروهای دولتی می‌شود. که

بر اساس این گزارش، عامل ۶ درصد تلفات غیرنظامیان در سال 2018، به دلیل حملات هوایی بوده که این عملیات‌ها به صورت مشترک بین نیروهای خارجی با نیروهای داخلی انجام شده است. از سوی دیگر،  ۲۲.۱ درصد تلفات مربوط به حملات راکتی و کشتارهای هدفمند می‌شود که توسط افراد و گروهای درگیر جنگ صورت گرفته است.

CPAG

در اعلامیه افزوده شده است، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۰ حمله انتحاری صورت گرفته است که بیشتر قربانیان آن افراد ملکی بوده‌اند. در این حملات ۷۴۴ فرد ملکی کشته و ۱۶۶۸ تن دیگر زخم برداشته‌اند که مسوولیت آن‌ها را گروه تروریستی داعش و طالبان مسلح  به عهده گرفته است.

همچنان در سال ۲۰۱۸، در مجموع ۱۸۳ حادثه انفجار ماین ثبت شده که به ۱۰۸۱ فرد ملکی صدمه وارد شده است. در این میان ۳۵۳ تن کشته و ۷۲۸ تن دیگر زخمی گردیده‌اند.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی افزوده که سال گذشته در عملیات‌های مشترک که توسط نیروهای خارجی و افغانستان صورت گرفته نیز به افراد ملکی تلفات وارد شده است در مجموع عملیات‌هایی که توسط نیروهای خارجی و افغانستان راه‌اندازی شده، تنها در ۱۹ عملیات به افراد ملکی تلفات وارد شده، که ۱۳۶ تن کشته و ۸۷ تن دیگر مجروح شدند.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی از دولت خواسته تا هرچه زودتر پالیسی کاهش افراد ملکی را با مردم شریک سازد و از گروه طالبان نیز خواسته تا از تأسیسات ملکی به حیث پناه‌گاه و سپر استفاده نکند. همچنان از نیروهای خارجی مستقر در افغانستان خواسته شده تا از بمباران‌های کورکورانه بپرهیزند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *