جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

عملیات ولید 34؛ تلاش ارتش برای تأمین امنیت پایدار شاهراه جوزجان ـ بلخ به سوی بندر آقینه

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقامات ارتش در شمال افغانستان تأکید دارند که با تکمیل عملیات ولید 34 که تاکنون 70 درصد پیش رفته، امنیت راه ترانزیتی جوزجان ـ بلخ تأمین خواهد شد.

حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی 209 شاهین در شمال افغانستان به خبرنامه گفت، این عملیات به خاطر تأمین امنیت مسیر شاهراه جوزجان ـ بلخ صورت گرفته و مناطق تا حد فاصل ولایت جوزجان پاک‌سازی شده است.

به گفته وی، در نتیجه این عملیات تاکنون، پاسگاه‌ها و پایگاه‌های نیروهای امنیتی در امتداد این مسیر در حال ساخته شدن است. هم‌چنین در حاشیه این عملیات، عملیات‌های ویژه و خاصی نیز صورت گرفته است.

رضایی در ادامه تأکید کرد: “در کل هدف این عملیات تصفیه و تلاشی مسیر شاهراه و احیاء مجدد پایگاه‌ها و پاسگاه‌های امنیتی است. در حدود 70 درصد این عملیات انجام شده و اهداف تعیین شده نیز تحقق پیدا کرده است.”

وی در ادامه افزود، بخش دوم این عملیات به مسیر شاهراه‌ها در مربوطات ولایت جوزجان متمرکز است که بعد از اختتام مرحله اول که فعلا جریان دارد، آغاز خواهد شد.

به گفته سخنگوی قول اردوی 209 شاهین، آن‌ها در مرحله اول، در حال ساخت پایگاه‌ها و پاسگاهای امنیتی اند تا نیروهای مورد نیاز را نیز در این محلات جابه‌جا نمایند. بعد از پایان این استحکامات، مرحله دوم این عملیات آغاز می شود که مسیر شاهراه‌های مربوط ولایت جوزجان را پاک‌سازی می‌کند.

وی در ادامه گفت، ارتش در نظر دارد تا در کل در این ساحه کار بنیادی انجام دهد تا تهدیداتی که در این مسیر وجود دارد، پاکسازی شود.

مقامات ارتش در شمال افغانستان تأکید دارند که با تکمیل عملیات ولید 34 که تاکنون 70 درصد پیش رفته، امنیت راه ترانزیتی جوزجان ـ بلخ تأمین خواهد شد
مقامات ارتش در شمال افغانستان تأکید دارند که با تکمیل عملیات ولید 34 که تاکنون 70 درصد پیش رفته، امنیت راه ترانزیتی جوزجان ـ بلخ تأمین خواهد شد

رضایی در همچنان تصریح کرد: “این مسیر یک مسیر ترانزیتی است که بندر آقینه در ولایت فاریاب، در امتداد این مسیر قرار دارد و از این طریق، صادرات و واردات صورت می‌گیرد. بر این اساس تأمین امنیت این شاهراه یکی از اولویت‌های اساسی و عملیاتی نیروهای امنیتی در شمال کشور است”.

وی در ادامه گفت که در این عملیات نیروهای کوماندو به حمایت نیروهای هوایی اشتراک داشته‌اند که در جریان یک هفته، در حمله هوایی بر دو محلات هراس‌افگنان در امتداد این مسیر، 28 هراس‌افگن کشته شده‌اند و نیز در عملیات‌های زمینی، تلفات هراس‌افگنان گزارش شده است.

این در حالی است که منیراحمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ نیز به خبرنامه گفت، از 10 روز بدین‌سو عملیاتی تحت نام ولید 34 در ولسوالی‌های چهاربولک و چمتال این ولایت شروع شده که تا فعلا 10 روستا که طالبان به طور کند و گریز در آن گشت و گذار داشتند، پاکسازی شده است.

فرهاد در ادامه گفت، در امتداد مسیر شاهراه نمبر یک مزارشریف ـ شبرغان در چندین ساحه نیروهای امنیتی مستقر شده‌اند و فعلا وضعیت امنیتی این مسیر عادی است.

سخنگوی والی بلخ در ادامه گفت که وضعیت امنیتی ولسوالی چهاربولک و چمتال نیز رو به بهبودی است و عملیات ادامه دارد.

بندر آقینه که در ولایت فاریاب موقعیت دارد، یکی از بنادر مهم اقتصادی افغانستان در شمال این کشور است. از طریق این بندر، بازرگانان کالاهای تجارتی‌شان را از کشورهای روسیه، ترکمنستان، ترکیه، امارات متحده عربی(دوبی) و ایران وارد و صادر می‌کنند. اما ناامنی‌های مسیر شاهراه بلخ ـ جوزجان، بر فعالیت‌های این بندر تأثیر منفی گذاشته بود.

با این وجود، انتظار می‌رود با تکمیل شدن این عملیات و تأمین امنیت کامل این شاهراه، مشکلاتی که در این مسیر برای تاجران و شهروندان وجود داشته، رفع شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان