اشرف غنی: به کارم تا مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ادامه می‌دهم

توسطروایت زنده

دی ۳۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

محمد اشرف غنی  پس از ثبت‌نام رسمی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت که تا مشخص‌شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، به کارش هم‌چون رییس‌جمهور ادامه خواهد داد.

آقای غنی دقایقی پیش با حضور در کمیسیون مستقل انتخابات، به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

اما او در کنار دو معاونت اول امرالله صالح و معاونت دوم سرور دانش، فرد سومی را نیز به عنوان تیم انتخاباتی خود به نام محمد یوسف غضنفر معرفی کرده است.

رییس‌جمهور افغانستان که پس از ثبت‌نام به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری با خبرنگاران سخن‌ می‌گفت، از ضرورت اصلاحات انتخاباتی در کمیسیون انتخابات سخن گفت: “من با صنف سیاسی افغانستان و هم‌چنان با نهادهای نظارتی انتخاباتی و خواست مردم که نهادهای انتخاباتی به اصلاح جدی و گسترده نیاز دارد، هم‌صدا می‌شوم؛ اصلاحات ضرور است و آمدنی است”.

ghani 2

وی در عین حال افزود: به نیروهای امنیتی هدایت می‌دهم تا تمام نامزدان انتخابات را زیر پوشش امنیتی قرار بدهند.

محمد اشرف غنی در عین حال تأکید کرد: دولت یک مسؤولیت است نه غنیمت؛ دولت، ثروت باد آورده نیست که بین یک عده تقسیم شود.

وی در مورد صلح افغانستان نیز گفت: ما صلح می‌آوریم، اما صلح را از کسی گدایی نمی‌کنیم.  ما به نیابت یک ملت با وقار و رنج دیده، صلح می‌آوریم، اما صلح را از کسی گدایی نمی‌کنیم.

از سوی دیگر، غنی خاطرنشان کرد: “تیم ما تعهد می‌سپاریم که هیچ وقت بالای نیروهای امنیتی معامله‌ای صورت نخواهد گرفت. زمانی‌که صلح تأمین می‌شود، صلح سبب حفظ وقار نیروهای دلیر می‌شود. پیشنهاد صلح، برای نخستین بار از سوی من مطرح شد؛ اگر در این راستا سرم را بدهم، حاضرم”.

وی در مورد سیاست خارجی افغانستان نیز گفت: ثبات افغانستان یک منافع مشترک بین ما و شرکای بین‌المللی است. روابط ما با جامعه جهانی بر اساس منافع مشترک است، نه بر اساس وابستگی.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *