هشدار طالبان به امریکا: مذاکرات صلح را متوقف می‌کنیم

توسطروایت زنده

دی ۲۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

گروه طالبان به امریکا هشدار داده که اگر در مورد خروج نیروهایش از افغانستان گفت‌وگو نکند، این گروه مجبور خواهد بود مذاکرات صلح را متوقف کند.

 در یک اعلامیه طالبان در این مورد آمده است: امریکایی‌ها چنان که در ماه نوامبر گذشته در نشست دوحه، اتفاق کرده بودند که در نشست آینده در مورد خروج نیروهای خارجی و عدم استفاده خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر، گفتگو می‌شود، اما اکنون آن‌ها از این آجندا به سوی دیگر سعی دارند و موضوعات تازه‌ای را به خواست خود اضافه می‌کنند.

taliban

 این گروه به امریکا هشدار داده که “اگر این وضعیت دوام بکند و امریکایی‌ها صادقانه وارد مذاکرات نشوند، این گروه مجبور می شود که گفتگوهای صلح و مذاکرات را تا زمانی که امریکا به جای فشار و تاکتیک ها، برای صلح واقعی گام نگذارد، به تعویق بیندازد.”

این در حالی است که اخیرا گروه طالبان به دنبال لغو نشست جده عربستان با نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، اعلام کرد که جلسه خود با نمایندگان امریکا را در قطر نیز برهم زده است. دلیل این لغو گفتگوها اختلاف نظر روی آجندا خوانده شده است. اما سفارت امریکا در کابل بعدا گفت که برگزاری چنین جلسه‌ای در دستور کار نبوده است.

زلمی خلیلزاد، نماینده خاص وزارت امورخارجه امریکا برای صلح افغانستان که در چهارمین سفر منطقه‌ای خود به سر می‌برد، پس از سفر به هند، امارات و چین، روز گذشته وارد کابل شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *