جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

برای بیش از ۳۰ هزار زن نیازمند باغچه خانگی ساخته شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارتِ زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان اعلام کرده است که برای تقویتِ اقتصادِ خانم‌های تهی‌دست و رشدِ مصونیتِ غذایی در میانِ خانواده‌ها، در سالِ ۱۳۹۷، برنامه‌های حمایتی مختلف را اجرا کرده است.

اکبر رسمتی، سخنگوی این وزارت تاکید دارد که این برنامه‌های حمایتی که شامل ساختِ سبزخانه‌ها، باغچه‌های خانگی، مرکزهای پروسس سبزی و توزیع وسایل کاری می‌شود، هزاران خانواده‌ی فقیر را زیرِ پوشش قرار داده است. به گفته‌ی او در جریان سال جاری خورشیدی، ۳۰ هزار و ۳۰۵ باغچه‌ی خانگی به ۳۰ هزار و ۳۰۵ خانم ساخته شده است.

woman in afg

سخنگوی این وزارت هم‌چنان تاکید دارد که « ۸۰۰ بُزِ شیری به ۴۰۰ خانم در ولایت‌های کابل، ارزگان، پکتیا و کنر توزیع گردید، ۶۰۰ صندوقِ زنبور عسل، برای ۳۰۰ خانم و ۱۱۰ گاو شیری به ۱۱۰ خانم کمک صورت گرفت، به ۸۰۰ خانم ۲۱ نوع وسیله‌ی پروسسِ موادِ غذایی فراهم شد.»

به گفته‌ی مسوولان وزارت زراعت و مالداری افغانستان در سال مالی ۱۳۹۷ هم‌چنان، کارِ ساختِ یک‌هزار و ۳۰ سبزخانه‌ی کوچک، برای یک‌هزار و ۳۰ خانمِ فقیر، در سال مالی ۱۳۹۷ تکمیل گردید و ۱۴ مرکزِ پروسسِ موادِ غذایی برای خانم‌ها فعال شد.

اکبر رستمی گفت که وزارت زاراعت با عملی کردن برنامه‌های مختلف حمایتی، در پی نهادینه‌سازی مصونیتِ غذایی از دسترخوانِ تهی‌دستان تا سطح ملی است و در این بخش، به خاطر پایدارسازی این تلاش‌ها، به حمایت و ظرفیت‌سازی در میان بانوان تمرکز کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان