احتمال تغییر در رهبری کمیسیون انتخابات افغانستان

توسطروایت زنده

دی ۲۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

یک کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات از احتمال تعییر در اعضای این کمیسیون خبر می‌دهد.

خانم ملیحه حسن با بیان این خبر به آریانا نیوز، گفته که آمدن تغییر با چهره‌های با تجربه در مدیریت کمیسیون مستقل انتخابات، روند انتخابات را با موفقیت همراه خواهد ساخت.

او گفته است: “موارد مطرح شده را که همه ما آگاه هستیم و خواست همگانی به اندازه کافی به اذهان عامه گفته شده است، احتمال تغییرات در سطح رهبری کمیسیون وجود دارد”.

این در حالی است که به گفته بنیاد انتخابات شفاف افغانستان(تیفا)، انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان پس از سه سال تاخیر در حالی برگزار گردید که پول و منابع بسیار گزافی به مصرف رسید، اما اکنون شفافیت این انتخابات و نتایج آن تحت سوال جدی قرار دارد. شفافیت انتخابات از برگزاری انتخابات گرفته تا اعلان نتایج ابتدایی، پرسش برانگیز بوده و حتی در برخی موارد به خشونت کشانیده شده است.

IEC

به گزارش این نهاد، تیم عملیاتی در کمیسیون، به جای این‌که مصروف جدا نمودن آرای پاک از آرای ناپاک باشد، مصروف معاملات پولی کلان و ازدیاد آرای کاندیدان مورد نظر در اثر تفتیش‌ها و بازشماری‌های گوناگون است.

بر بنیاد این گزارش، بر اساس تقویم انتخاباتی، ۶۱ روز پیش باید نتایج ابتدایی و ۲۱ روز پیش نتایج نهایی انتخابات پارلمانی از سوی کمیسیون انتخابات اعلان می‌گردید، اما این کمیسیون با گذشت بیش از دو ماه نتوانسته نتایج ابتدایی تعدادی از ولایات به شمول کابل را اعلان نماید؛ که این موضوع به صراحت عدم کفایت و شایستگی کمیسیون و وجود زد و بندهای مالی و سیاسی را در درون کمیسیون نشان می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *