جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مرتضوی: مقامات وزارت خارجه ایران در نقش سخنگويان جديد طالبان عمل می‌کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان مقامات وزارت خارجه ایران را متهم کرده که اين روزها در نقش سخنگويان طالبان عمل مي‌كنند.

شاه حسین مرتضوی در صفحه فیس‌بوک خود نگاشته است: “مقامات وزارت خارجه ايران اين روزها در نقش سخنگويان طالبان عمل مي‌كنند”.

وی در ادامه تأکید کرده که “اگر كشور همسايه معتقد به گفتگو براي راه حل مي‌باشد، چرا راه گفتگو را با گروه‌هاي مخالف داخلي خود از جمله مجاهدين خلق بسته است؟ چرا به مشكل سياسي داخلي خود كه سال‌ها ايران را به بحران برده، از راه گفتگو اقدام نمي‌كند؟ آيا بهتر نبود به جاي شنيدن صداي طالبان، صداي مخالفان سياسي مانند ميرحسين موسوي يا كروبي شنيده مي‌شد؟”

Shahhussain-murtazawi

معاون سخنگوی رییس‌جمهور افغانستان همچنان در ادامه گفته است که “سوال عمده از مقامات ايراني اين است كه آيا درباره قتل ديپلومات‌هاي كشته شده خود در مزار از هيأت طالبان كدام سوالي داشته‌اند؟”.

مرتضوی در ادامه تأکید کرده که “ايران از يك افغانستان دموكراتيك كه در آن آزادي بيان و حقوق مدني و شهروندي تضمين شده باشد، به شدت نگران است”.

این اظهارات به دنبال افشای گفتگوهای ایران با طالبان و هم‌چنین برگزاری دور جدید آن در تهران صورت گرفته است؛ هرچند وزارت خارجه ایران گفته که این دیدارها با آگاهی دولت افغانستان صورت گرفته و هدف آن، زمینه‌سازی برای گفتگوهای بین‌الافغانی صلح بوده و این دیدارها ادامه خواهد داشت.

در تازه‌ترین اظهارت، جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که به هند سفر کرده، در یک مصاحبه گفته است که غیرممکن است طالبان در دولت آینده افغانستان هیچ نقشی نداشته باشند، اما افزوده که این نقش نباید غالب باشد، زیرا به باور وی، هیچ کس در منطقه، دولتی تحت سلطه طالبان را به نفع امنیت منطقه نمی‌داند و در این زمینه تقریبا یک اتفاق نظر وجود دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان