جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان: امرالله صالح جلو دسترسی به اطلاعات را گرفته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان اعلام کرده که امرالله صالح، سرپرست جدید وزارت داخله جلو دسترسی به اطلاعات را گرفته است.

در یک اعلامیه این اتحادیه گفته شده است، پس از آن‌که امرالله صالح به عنوان سرپرست وزارت داخله تعیین شده، امریه‌ای را صادر کرده که بر بنیاد آن، منسوبین پولیس از پخش و نشر بخشی از اطلاعات و معلومات منع شده‌اند.

این اتحادیه در ادامه گفته است، آن امریه در مواردی مخالف قانون دسترسی به اطلاعات بوده و با وجود ملاحظاتی که در این زمینه از سوی نهادهای حامی و صنفی خبرنگاران و رسانه‌ها مطرح شد، وزارت داخله به نگرانی‌های موجود توجه نکرده است.

Amrullah-Saleh

به نقل از اعلامیه ژورنالیستان افغانستان، در روزهای اخیر از ولایت تخار، بدخشان، جوزجان، هلمند، هرات، غور و برخی دیگر از ولایات، شکایت‌های پی‌هم و گسترده‌ای در زمینه عدم پاسخ‌گویی مسؤولان و مأموران پولیس به پرسش‌های خبرنگاران و رسانه‌ها مطرح می‌شود.

خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها در این ولایات گفته‌اند: “هیچ یک از مسؤولان و ماموران پولیس حاضر نیستند به ارائه اطلاعات به آن‌ها بپردازند. حتی در گزارش‌هایی که به سود پولیس است و کارکردها و دست‌آوردهای پولیس را نشان می‌دهد، بازهم مقامات و مأمورین پولیس حاضر به صحبت با رسانه‌ها نیستند”.

بر این اساس، اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان بار دیگر از این برخورد وزارت داخله ابراز نگرانی شدید کرده و تاکید نموده که “هیچ فرد و نهادی صلاحیت محدودسازی دسترسی به اطلاعات را که در چهارچوب قوانین نافذ کشور تعریف شده است، ندارد.”

این اتحادیه از وزارت داخله خواسته که جدا و سریعا به این وضعیت رسیدگی نموده، بار دیگر زمینه گردش آزاد اطلاعات را فراهم سازد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان