جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

5 مرگ خبرساز از چهره‌های معروف جهان در سال 2018

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

جمال خاشقجی

مقاله‌نویس روزنامه واشنگتن پست و منتقد آل سعود در دوم اکتبر سال 2018 به شکل مرموزی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد. مقامات ترکیه‌ اعلام کردند این روزنامه‌نگار و تحلیلگر 59 ساله که قصد طی مراحل اسناد مربوط به ازدواج خود را داشت پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول دیگر خبری از او نشد. بر اساس آنچه در رسانه‌های ترکیه منتشر شد، پس از کشتن جمال جسد او را قطعه قطعه کردند. قتل خاشقجی، انتقادات گسترده‌ای را متوجه دولت ریاض و شخص بن سلمان کرد.

Jamla khachaqchi

استیون هاوکینگ

فزیکدان معروف که به دنبال توضیح مبنای جهان، اسرار سیاهچاله‌ها و ماهیت زمان بود در تاریخ 14 مارچ در 76 سالگی درگذشت. هاوکینگ در سن 21 سالگی بر اثر ابتلا به بیمار عصبی حرکتی، فلج شد و با گذشت زمان وضعیت او بدتر شد. او علی‌رغم قرار گرفتن روی صندلی چرخدار و سخن گفتن از طریق میکروفن مخصوص، به تحقیقات خود ادامه داد و به شناخته شده ترین دانشمند جهان  در قرن حاضر تبدیل شد.

stefen hawking

جرج هربرت بوش

چهل یکمین رئیس‌جمهور آمریکا— در فاصله سال‌های 1989 تا 1993 – در 30 نوامبر 2018 در سن 94 سالگی درگذشت. دوران ریاست جمهوری او با نقاط ضعف و قوت زیادی به همراه بود. فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق و جنگ خلیج فارس در دوره ریاست جمهوری او رخ داد.

George bush

جان مک کین

سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا در 25 اکتبر بر اثر ابتلا به تومور مغزی در 81 سالگی درگذشت. او شش دوره در سنای آمریکا حضور داشت و در این مدت سعی داشت سیاست‌ها و پیشنهادات جنگ‌طلبانه خود را در سنا به تصویب برساند. پیشنهاد بمباران ایران، شکنجه زندانیان در گوانتانامو و ابوغریب، حمایت از گروه های مسلح لیبی و جنگ عراق  از اقدامات او بود.

 آقای مکین از معروف ترین سیاست مداران آمریکا بوده و اهمیت زیادی به افغانستان پس از طالبان می داد.

John mccain

 سری دیوی

هنرپیشه مطرح هندی که با فیلم «ملکه مارها» در جهان معرفی شد در 24 فوریه در سن 54 سالگی درگذشت.

او برای شرکت در عروسی “موهیت مارواه، از بستگان نزدیکش، به دبی سفر نموده بود. در حالیکه رسانه‌ها علت مرگ سری او را سکته قلبی عنوان کرده‌اند، پزشکی قانونی دبی اعلام کرد که سری بر اثر خفگی در وان حمام وفات کرده‌است. جنازه او دو روز بعد از مرگ با هواپیما به بمبئی منتقل شد.

serri dewi

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان